Nån som prövat balsammetoden? Vad tycker ni om den?
Jag är nyfiken på vad ni tycker om balsammetoden ni som provat. Jag funderar på det själv, men är rädd att håret ska bli äckligt och inte rent.
Jag är nyfiken på vad ni tycker om balsammetoden ni som provat. Jag funderar på det själv, men är rädd att håret ska bli äckligt och inte rent.
Jag kör den, håret blir så rent så, det enda jobbiga är att jag har svårt att dosera hur mkt hårgele jag kan ha i, så ibland blir det för mycket ibland för lite, och inget av det är så värst snyggt.
Jag tvättar med Neutral Balsam, lättrunnet och bra, och sen slänger jag i lite vårdande balsam emellanåt.
För mig funkade det inte alls. Hatade känslan i håret. Kör dock "low-poo" och tvättar med sulfat-, silikon och parabenfritt schampo. Älskar det!
Ni som inte upplever nån skillnad eller tycker att håret inte blir rent, hur länge har ni kört metoden? Vad är det som göra att ni inte tycker det är bra?
Det har blivit mindre torrt på den månad jag hållt på, men inga magiska korkskruvar har dykt upp.
Jag upplevde inte håret som äckligt utan det blev rent och fint och mindre fett mellan tvättarna. Nu har jag Iof tjockt och rakt hår. Trixet upplevde jag var att skölja ur håret väldigt noga.
Jag slutade tvätta håret med schampo för ganska exakt 14 månader sen. Håret är precis lika rent som det var innan men mindre frizzigt. Jag använder endast vattenbaserat glidmedel (och en liten klick balsam) istället för gelé. Fungerar utmärkt! :)