• diigiidiidam

Bästa tång för Hollywood lockar?

Som rubriken lyder, bästa tång för att få till snygga Hollywood lockar samt för att få dem att hålla? Har testat obh nordica tången och dem lockarna höll kanske 10 min sen så var håret helt platt igen!! Förklara gärna steg för steg om hur ni gör och hur länge dem kan hålla? Vad använder ni för produkter osv..

• Svar på tråden Bästa tång för Hollywood lockar?
  • luuuna
    diigiidiidam skrev 2012-12-12 19:36:47 följande:
    Som rubriken lyder, bästa tång för att få till snygga Hollywood lockar samt för att få dem att hålla? Har testat obh nordica tången och dem lockarna höll kanske 10 min sen så var håret helt platt igen!! Förklara gärna steg för steg om hur ni gör och hur länge dem kan hålla? Vad använder ni för produkter osv..
    Du kan inte bara göra lockar och låta dem hänga om du nu inte har väldigt tjockt, "torrt" hår. Du gör en lock i taget, väntar lite tills den svalnat, och sprayar med hårspray. Jag skulle säga att beroende på tjocklek på ditt hår gör du ett lager i taget, men om du vill ha lite större lockar tar du tjocka slingor i ett lager bara, det brukar jag göra. Spraya dem och låt det stelna, sen kammar du ut dem, och till slut tupperar du varje slinga intil hårbotten. Jag gör så nästan varje gång jag ska fixa håret, och det håller väldigt bra, oftast i flera dagar. Men som sagt, spraya och tuppera, det gör allt skillnad.
  • Apotheosis

Vilken plattång som helst fungerar bra för mig, och någon lämplig produkt som är anpassad efter den hårtyp man har. Jag använder en spraygel innan då jag inte vill ha massa spray i mitt hår. Jag gillar inte strukturen håret får av spray, dessutom sliter det mer än många andra produkter. :)

Svar på tråden Bästa tång för Hollywood lockar?