• Bright Eyes

Överföra från CD till Kassettband?

Jag har världens bästa mormor. Mormor tycker att CD-spelare är "sånt där modernt och krångligt" och kör stenhårt på sin kassettbandspelare. Nu önskar hon sig Mando Diaos nya skiva på kassettband i julklapp. 

Är det ens möjligt att köpa CDn och överföra på ett kassettband?

• Svar på tråden Överföra från CD till Kassettband?
  • Whitetrash86

om du har en stereo med både cd och bandspelar. Så är det bara att trycka på play och rec =D

• xXx

Ja det går. Du får väl fråga dig runt omkring bland vänner och släktingar om någon har rätt utrustning.

• Element

Koppla lågnivån på datorns ljudkort till bandspelaren(enklast om det är en laptop)

• xXx
    Element skrev 2012-12-12 20:19:28 följande:
    Koppla lågnivån på datorns ljudkort till bandspelaren(enklast om det är en laptop)
    Oj vad enkelt det lät Flört
  • Element
    xXx skrev 2012-12-12 20:22:56 följande:
    Oj vad enkelt det lät Flört
    Glömde säga att den måste vara inställd på analog (datorn alltså) och beroende på hur bandspelaren ser ut kan du måsta skaffa adapter till kablarna, det är dock inte många kronor det rör sig om.

• Bright Eyes
    Element skrev 2012-12-12 20:19:28 följande:
    Det där förstår jag inte, men det lät smart. Får be teknikkunnige sambon om översättning. =P
  • Bright Eyes
    Whitetrash86 skrev 2012-12-12 20:16:27 följande:
    om du har en stereo med både cd och bandspelar. Så är det bara att trycka på play och rec =D
    Jaa, så kan man ju göra! Då får man se till att det är tyst omkring bara så att det inte blir oönskade ljud på bandet. Smart!
  • control

Piratkopiering är totalt förbjudet. Även om du äger cd-skivan, så får du inte kopiera "backup" till dig själv eller någon annan. Sådana är reglerna.

• Element
    Bright Eyes skrev 2012-12-12 20:31:33 följande:
    Det där förstår jag inte, men det lät smart. Får be teknikkunnige sambon om översättning. =P
    Alltså bara högtalare ut jacket. Der beror lite på är det en dator med inbyggt ljudkort är det bra, jag är inte säker på datorer med separat ljudkort, de korten har ibland en kraftigare förstärkare.
  • Element
    control skrev 2012-12-12 20:39:03 följande:
    Piratkopiering är totalt förbjudet. Även om du äger cd-skivan, så får du inte kopiera "backup" till dig själv eller någon annan. Sådana är reglerna.
    Det är inte piratkopiering, däremot kallas det privatkopiering, det är därför de har lyckats få till en straffavgift på CD/DVD skivor och externa hårddiskar.
Svar på tråden Överföra från CD till Kassettband?