• diigiidiidam

Bästa tång för Hollywood lockar?

Hur får man dem populära Hollywood lockarna? Hur får man dem att hålla? Vilka märken kör ni på och hur går ni tillväga? Jag har testat och sprayat som sjutton efteråt men håret vart rakt efter bara 10-20 min.. Locktången ja testade då var obh nordica! Berätta och ge massa tips så man kan få till denna sjukt Snygga look o få den att hålla gärna i timmar!!

• Svar på tråden Bästa tång för Hollywood lockar?
  • L i n n

Plattången är den bästa tången!
    Både för att platta och locka.

Alternativt rulla upp håret på spolar om man inte behärskar tänger.

• LadyTeague

Det är ju väldigt olika från person till person, men mitt hår blir också gärna rakt ganska fort.

Jag använder någon billig locktång som blir riktigt varm och ser alltid till att tvätta håret dagen innan det ska lockas, för i nytvättat hår håller aldrig mina lockar. Sedan tar jag små partier, kanske max 1 cm, och håller kvar i ca 20 sek på varje, tills håret är jättelockigt. Efter det sprayar jag lite med bra hårspray, väntar 10-15 min och sedan borstar jag ut lockarna tills de ser ut som jag vill. Sen är det bara att spraya! 

• diigiidiidam

Ok, och hur länge håller det för dig då? Tuperar du något eller ska man ha i nå skum o grejer? Vissa tänger lär man ju ha haft i lite skum i först för bästa möjliga hållbarhet..

LadyTeague skrev 2012-12-13 10:46:04 följande:
    Det är ju väldigt olika från person till person, men mitt hår blir också gärna rakt ganska fort. Jag använder någon billig locktång som blir riktigt varm och ser alltid till att tvätta håret dagen innan det ska lockas, för i nytvättat hår håller aldrig mina lockar. Sedan tar jag små partier, kanske max 1 cm, och håller kvar i ca 20 sek på varje, tills håret är jättelockigt. Efter det sprayar jag lite med bra hårspray, väntar 10-15 min och sedan borstar jag ut lockarna tills de ser ut som jag vill. Sen är det bara att spraya! 

• LadyTeague
    diigiidiidam skrev 2012-12-13 18:44:27 följande:
    Ok, och hur länge håller det för dig då? Tuperar du något eller ska man ha i nå skum o grejer? Vissa tänger lär man ju ha haft i lite skum i först för bästa möjliga hållbarhet..
    För mig håller det hela dagen.
    Jag brukar inte ha skum och så i innan, kanske lite spray om håret känns för mjukt. Tupera gör jag bara om jag inte är nöjd med volymen i håret. 
  • Duckan

Den här tjejen anvvänder en tjock tång från Braun och får fina lockar. Tror jag ska köpa mig en sån. Jag har en tunnare, konformad tång och den gör alldeles för små lockar.

• Duckan

Jag kan inte kopiera länken till det inlägget, min dator hänger sig varje gång, men googla Sarah Tjulander. Hon bloggar på Veckorevyn, sidan 3 gör hon ett videoinlägg om hur hon lockar och med vilken tång.

• SoStylish

Det finns jääääättemånga bra videos på Youtube som visar olika sätt att få till "Hollywoodlockar". Knock yourself out!

Svar på tråden Bästa tång för Hollywood lockar?