• Vincent2012

Snart 7 månader och sömnen blir värre!!

Nu är det här med sömnen igen blir bara värre och värre. Han har jättesvårt att koppla av jag ammar på kvällen och natten och på dan är det ammning och smakisar. Varje gång måste jag söva honom han somnar inte när man ammar och jag får gunga i selen. Sover endast pass på 30 min åt gången på dan, har kämpat men det blir inte längre. Är vild vid läggning försöker runt kl åtta men han vaknar ofta efter en halvtimme. Sen har han svårt att somna om. Han har inte ont i magen !! Han blir vild. Drar mig i håret och sparkar. Vart han ligger spelar ingen roll. Somnar ofta i selen men vaknar så fort jag lägger ner han. Orkar inte med detta. Känns som han borde kunna sova när han är trött och jag gjort allt?? Måste vara något fel känns det som helt över aktiv och nu är kl 22 snart. Blir tokig av förlite sömn.

• Svar på tråden Snart 7 månader och sömnen blir värre!!
  • Jkpg Deluxe

Om du lägger dig jämte då? Och ev. liggammar?? Så får du både vila och halvsova/sova mer själv...? kram 

• FlitigaLis

Kan du inte ge gröt eller välling på kvällen innan nattningen så han kanske står sig länge?

• The Fugly

BVC sa till mig att det är jättevanligt att sömnen börjar krångla vid den åldern, min dotter började också krångla då. Det är en intensiv period för den med mycket utveckling, tyvärr. Jag började lägga mig samtidigt som hon, även om klockan var 19.30.

• Vincent2012

De är det jag gör men när han är färdig efter att gnuggat sig osv början han bråka, nyper mig i näsan fäktar med armarna. Är jättetrött men somnar inte. Sövt honom 4 ggr i selen, det ända man får höra från BVC är att jag ska lära han somna själv. Metod får man göra som man själv känner är bäst, hon säger att det oxå är därför han sover bara 30 min åt gången.

• Vincent2012

Ger gröt men just nu är han inte jättesugen än är fortfarande på smak nivå har höjt till dubbel smakis men blir ju inte mer än 3 msk. Känns som det är förlite ibland får jag i han 1 dl välling.

• Vincent2012

Hur fungerar den? BVC tyckte jag kunde lägga han i sin säng bara men han illvålar bara. Känns hemskt .

• Jkpg Deluxe

Elin fäktades och drog mig i håret också...
    jo det är som sagt ingen höjdarsömnperiod mellan 7-9 mån...så det bästa du KAN göra verkar ändå vara att sova så mycket du bara kan själv, även om det känns skittråkigt att lägga sig kl 8 ibland eller sova mitt på dagen, så är det "bara" 2 månader...

blir han lugnare om du nynnar/sjunger nått kankse?? Ett tag fick jag lov att bära runt på Elin också för att hon skulle lugna ner sig, det kunde lätt ta 30 minuter men jag gav mig den på att ändå palla det hellre än någon annan BVC-metod a la 50-talet.... :/ 

• FlitigaLis

Googla för att få exakt.

I princip ska han lära sig somna i sin säng men med din närvaro. Du står brevid sängen och smeker han över ryggen/buffar han på rumpan, tills han nästan somnat. Då tar du bort handen, vaknar han till sätter du tillbaka handen.

Vår sån äter sig till sömns med välling i famnen sen lägger vi ner han i sängen. Sen om han vaknar tar vi inte upp han utan använder metoden, ibland tar det tid och ibland inte.

• Grrretchen

Googla och läs om separationsfasen 7-9 månader. Som flera har skrivit här är det jättevanligt med sömnkrångel då. Mycket närhet och trygghet gör att bebisen kommer igenom fasen snabbare. Alla förändringar och metoder är mycket svåra att genomföra den här tiden. Var nära, ge trygghet, och håll ut så blir det bättre snart!

Svar på tråden Snart 7 månader och sömnen blir värre!!