• metooo

    Är det jag som är knäpp?? eller?

    Hej!
    Jag är sambo sedan 2 år tillbaka. I början så tyckte jag att min kille verkade blyg, så jag tänkte att jag ger honom tid. Och med blyg menar jag att han sa aldrig att han älskar mig eller något annat fint, eller komma fram och ge mig en puss eller kram. Detta var i början och är fortfarande likadant efter 2 år. Han frågar mig hela tiden när vi sitter med varsin dator vad jag gör, vad tittar du på. Får jag ett sms så frågar han vem var det. Jag upplever honom väldigt svartsjuk, vilket han absolut inte behöver vara, för jag har inget att dölja. En dag hittade jag ett brev han skrivit till sitt EX, det var på 5 sidor, fullt med kärleksord och mycket känslor. Jag ifrågasatte detta med honom, men fick till svar att det var gammalt. Jag frågade varför han ALDRIG har sagt till mig att han älskar mig??? Svaret löd...det är ONATURLIGT att säga dom orden. men du vet att jag gör det, sa han
    Han sitter ALL sin lediga tid vid datorn, vill jag ha hjälp av honom får jag säga till, då med alla vanliga sysslor i ett hem som jag tycker man kan hjälpas åt med. han tar inga insiativ alls. Kan ni tro att denna mannen snart är 50 år???
    Han har bara haft korta förhållande innan, och det förstår jag nu. Jag saknar så mycket kärlek och omtanke, värme  så jag håller på att bli tokig. Ska jag bryta upp??? Eller ska jag gå kvar??? Jag älskar ju honom enormt, men när det inte går att diskutera med honom. Orkar snart inte mer.

  • Svar på tråden Är det jag som är knäpp?? eller?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    När din sambo inte uttrycker känslor, varken i ord eller handling, eller prioriterar att samarbeta med dig blir du ju osäker på vad du betyder för honom och hur det kommer sig att han är så passiv. Det är lätt att förstå din frustration. Kärlek behöver sägas och visas och fyllas på hela tiden. Du saknar kärlek och omtanke. Den här mannen kanske inte är rätt person för dig om detta fortsätter. Om ni skall leva tillsammans krävs stora förändringar och det är inte så lätt när man kommit upp i ålder och karaktären sitter fast.

    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Är det jag som är knäpp?? eller?