• Anonym (Ts)

    Knöl på låret!!

    För ca 2 månader sen så upptäckte jag en lite knöl i låret. Min sambo kände den och mamma och min syster. Då var den lite svår att hitta men lätt att känna när man väl hittade den. Nu härom dagen så kände jag på den igen. Den har blivit större! Dubbelt upp nästan :( Absolut inte svår att hitta nu :( Den är inte rörlig , den är inte öm . Och lite trubbig i kanten . Vad kan det vara? Kan det vara tumör? Eller man växer fettknölar?? Jag ska visa den för läkaren när jag ska dit snart. Vill bara höra med er:( Jag står i utredning hos läkare på sjukhus och väntar biopsi svar från tarmar, Och på toppen av det upptäckte jag knöl på bröstet för ca 3 veckor sen men det vet läkaren och ska göra UL på den. Såååå mycket snurrar i huvudet nu :(

  • Svar på tråden Knöl på låret!!
  • Little Ms Chatterbox

    Kan det vara en helt vanlig talkkörtel? Om den får vara så kan den bli tillräckligt stor för att klämma ut utan risk för det blir infekterat. Sådana har jag haft många genom åren på både insidan av låren/ljumskarna och i armhålan. 

    Är du orolig ska du givetvis kolla upp det med läkare!

    Har själv en knöl på skinkan som inte är rörlig, men den har inte ändrat i storlek på över ett år så jag är inte orolig för den.


  • Anonym

    Kolla upp! Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Chansen är väl att den är godartad om det nu är en tumör.

  • Anonym (Ts)

    Ja ska kolla upp den. Eftersom den har växt så mkt på kort tid så:( hade den inte växt nåt så hade jag nog inte brytt mig

  • Anonym (Ts)

    Hej! Nu skriver jag här igen!:( Jag har inte varit hos läkaren än, har ej tid förrens i jan med annat. Men jag tittade idag och såg att min hud ovanför knölen är missfärgad!! Alltså inte blåmärke eller så... Utan bara missfärgad där... Livrädd nu att det är cancer knöl eftersom huden ser ut så.... Nån som haft det så??? Knölen är större nu och mitt lår (inte knölen) ömmar...

  • Lady Gaga

    jag skulle faktiskt titta på andra möjligheter att ta mig till läkare t.ex genom en akuttid.


    Silence! I KEEL you!
  • Dalo3a
    Anonym (Ts) skrev 2012-12-20 23:06:32 följande:
    Hej! Nu skriver jag här igen!:( Jag har inte varit hos läkaren än, har ej tid förrens i jan med annat. Men jag tittade idag och såg att min hud ovanför knölen är missfärgad!! Alltså inte blåmärke eller så... Utan bara missfärgad där... Livrädd nu att det är cancer knöl eftersom huden ser ut så.... Nån som haft det så??? Knölen är större nu och mitt lår (inte knölen) ömmar...

    Jag vet inte vad det är du har, men jag ber dig lycka till trots allt!
Svar på tråden Knöl på låret!!