• Doodie1

Hisings Kärra - nyinflyttad

Nyinflyttad till Hisings Kärra och 2 barnsmamma (3 år kille och snart 1år tjej). ja, det är väl en typ av kontaktannons, för jag vill gärna lära att känna dig som bor här i området. Kort o gott, så är jag en som gillar att röra på mig, fixa middagar och annat mys, men sitter gärna och hänger en stund medans barnen leker också över en enkel kopp kaffe eller möts upp i lekparkerna runt om.

Vore jättekul om du hör av dig!

• Svar på tråden Hisings Kärra - nyinflyttad
  • Elsis

Hej! Kul att se fler Hisingsbor hör, nu bor vi inte i Kärra, utan i Säve, men det är ju inte oändligt långt ifrån. Mina barn är tre respektive ett och etthalvt år. Vi flyttade till Göteborg strax innan den äldsta föddes, och eftersom båda barnen än så länge är hemma vore det kul att lära känna fler med barn i den åldern. Nu kanske du främst var ute efter att hitta folk i närområdet, men hör gärna av dig om du vill.

• Doodie1

Hej vad kul att du skriver o säve är inte långt ifrån oss. :) Jag har jobbat 50% fram tills årsskiftet o efter det jobbar jag 80%, så fredagar har jag tänkt vara helledig. Kan absolut tänka mig att sammanstråla. Min mista fyller snart 1, så de är ganska jämngamla. Har en kille på 3 och en tjej på snart 1, hur är det med dina?

Jag är inte heller göteborgare från grunden (vilket kommer att höras då västgötskan slår igenom), men har bott här ganska länge nu. Hur gör ni på julen, stannar ni i gbg? vi kommer att fira hemma hos oss, jätteskönt när man har små. :)

God jul kram!

• Elsis

Vi stannar också hemma över julen, håller med om att det är skönt när man har småbarn. Vi får besök av svärmor och svägerskan under själva helgdagarna, men sedan blir det nog jullov bara för oss i familjen. Jag har också bott i Västergötland, när jag var liten, men sedan flyttade vi till Skåne, där jag blev kvar ganska länge. Nu trivs jag bra i Göteborg, fast man kanske inte kan kalla det i Göteborg förresten, när man bor på landet. Det vore roligt om ni vill hitta på något, storayster här är tämligen trött på att bara ha lillasyster att leka med för det mesta, och själv tycker jag det vore roligt att umgås med någon som är äldre än tre år som omväxling:)

• Elsis

Hej! Är ni tillbaka i vardagen efter jullovet så kanske ni har lust att hitta på någontng framöver? Vädret är ju inte så uppiggande, så jag känner att det blir mycket hemma och inomhus just nu, vore kul med lite omväxling och någon att umgås med. Men ni har kanske fullt upp med att anpassa er till nya rutiner nör du gått upp i arbetstid.

• Doodie1

Det vore kul! Kanske nästa fredag kunde vara en dag att ses? Kan du då? Sen är jag inte helt låst på jobbet, så kam säkert komma loss nån vardag senare eftermiddag.

Ja nu jobbar man 80%

• Elsis

Nästa fredag går bra för min del, eftersom jag är hemma är jag ju oftast flexibel.

• Doodie1

Toppen, hörs i nästa vecka. Inbokar mitt nr under helgen. Ha en bra helg!! :)

Svar på tråden Hisings Kärra - nyinflyttad