• skatten12

Ge mig tips, detox mm

Hej ! Vill så gärna ha tips på några bra detox metoder, rensa ut skit ur kroppen mm. Eller en drink som är bra att starta dagen med mm. Har du nått bra ?

• Svar på tråden Ge mig tips, detox mm
  • Körsbäret123

Finns många bra. Olika dieter och olika piller. Kompisen min testade en detox diet som jag inte kommer ihåg vad den heter. Var enligt en bok hon hade köpt!

Den bästa jag vet är ett kostillskott som rensar alla cellerna på natten när man ligger och sover! Man sover som en baby! Alla sömnproblem som bortblåsta och beroende på person så får man många andra positiva förbättringar! =)

• skogsvitter

Kurer kostar ofta galet mycket pengar och egentligen helt i onödan enligt min mening. Många örter är utdrivande och det finns olika teblandningar man kan köpa eller så köper du egna örter och gör egen blandning. Jag hittade en väldigt billig teblandning på www.grongava.se

Men det är ganska lätt att googla sig till vilka örter som är drivande och själv göra en mix.

I övrigt måste man tänka på att äta så ren mat som möjligt. Själv ger jag inget för att banta/hårddieta under tiden man detoxar, då mår man bara dåligt (extremt kraftig huvudvärk och illamående är vanligt) och det är ju inte syftet. Du ska ju må bra av en utrensning.

Några bra hållpunkter:
    Undvik halv- och helfabrikat.
    Ät mycket bär, frukt och grönt.
    Ät så "ren" mat som möjligt, dvs undvik tillsatser, krämiga såser etc.
    Minska på det "vita giftet" dvs vetemjöl, vitt socker och större mängder mjölkprodukter
    Gör gärna smoothies på tex kokosmjölk, mandelmjölk eller liknande

Drick mycket vatten!!!

• youngsummer

Jag brukar köra sopp-detox, det är inte dyrt och det är inte massa konstiga pulver och sånt. Det går bara ut på att du endast äter flytande föda och frukt, samt dricker 2-3 glascitron vatten om dagen i ca 1 vecka. Tycker det fungerar jättebra, du har ju mycket valmöjligheter, det går ju att göra soppa och smoothies på det mesta liksom :)

Svar på tråden Ge mig tips, detox mm