Skaffa barn för att...
VI har börjat få panik, jag har från en tidigare relation ett barn, jag valde att flytta med barnet till en annan kommun än barnets pappa, för att jag fick ingen hjälp av socialen och barnet mådde bara sämre och sämre och jag träffade min stora kärlek, det är inte en halva Sverige avstånd, en rimlig bilfärd men ändå att det inte blir samma tex förskola eller skola.
Jag har försökt få umgänget att fungera, nu börjar mitt ex prata om att ta boendet ifrån mig, för att hos mig går ändå barnet på förskolan kl 6-17 på vardagarna och på helgerna är det ledigt, hos honom har barnet all tid i världen, han är arbetslös.
Så, nu mitt i paniken funderar vi på att skaffa syskon, för att rädda att barnet inte behöver flytta till sin pappa som psykiskt misshandlar det, jag vet att han aldrig skulle låta mig träffa barnet mer än en helg då.
Men ett syskon skulle nog göra så att boendet kvarstår hos mig?
Sen skulle jag slippa sköta umgängesresorna, kan ju inte packa ett litet nyfött barn och åka min väg.
Vi ser ingen annan lösning, men känns så fel att göra så, skaffa ett barn för att rädda ett syskon.
Men nu har vi panik för att han hotar ta boendet, vi finner ingen lösning, socialen hjälper inte mig och jag har försökt med all medel få barnet upp på fötterna igen.
Med flytten började barnet tala och lyste upp, varje vecka barnet ska till sin pappa blir det panik men ändå så vill inte socialen hjälpa mig, inte bevis nog att han är en dålig pappa, hemskt att säga, men vore bättre om han var en fysisk misshandlare, lättare att sätta dit han!
Jag har själv växt upp med en pappa som psykiskt misshandlade mig och jag har fått gå i terapi i flera år, det vill jag inte utsätta mitt barn för!
Har ni andra lösningar åt oss? Börjar vara bråttom!