• Ida881

Ikea kort! Ta ut pengar!

Hej! Ska imorgon flytta & betala halva hyran. Skulle fått pengar insatta på kontot idag men kom inge, strulat med online betalningen på företaget! Får kanske pengar imorgon lr måndag. Har ett ikea kort med en kredit på, kan jag ta ut pengar där så länge? Bespara mej moralpredikningarna.

• Svar på tråden Ikea kort! Ta ut pengar!
  • Ida881

Jo pengarna åker in illa kvickt. Men måste jag till ikea lr måste jag ringa dom. Ska nämligen kvittera ut nycklar kl 11 imorgon. Allt ordnat med flytthjälp på lördag.

• LinneaJosie
    Ida881 skrev 2012-12-14 00:04:58 följande:
    Jo pengarna åker in illa kvickt. Men måste jag till ikea lr måste jag ringa dom. Ska nämligen kvittera ut nycklar kl 11 imorgon. Allt ordnat med flytthjälp på lördag.

Hm, ingen aning faktiskt.
  • deecember

Googling på det; uttag max 500:- i kassan. Ikanobank för i vissa fall över ett visst belopp till kundens konto om de ringer.

• Cessan

Man måste åka dit första gången, om man inte har personkonto i Nordea, då funkar det att bara ringa. Och man kan ta ut hela krediten i kontanter om man så vill.

• Ida881

Har inge personkonto i Nordea. Men om jag åker dit kan jag ta ut hela krediten då? Måste ha mer än 500:-. Har jag ngn möjlighet att få pengarna imorgon?

• deecember

8. Kontantutbetalning
    Kontant utbetalning kan ske på IKEA
    Handla Hemkredit efter särskild ansökan. Utbetalning görs
    till ett av Kontohavaren angivet kontonummer eller genom
    utsändande av bankgiroavi. Kontantutbetalningsavgiften är
    f.n. 75 kr. Utbetalning kan även ske direkt i kassan vid köp
    (max 500 kr per köptillfälle och max 1 000 kr per månad). Vid
    uttag av innestående tillgodohavande, måste uttaget avse hela
    tillgodohavandet.

Ur villkoren för Ikea Handla kortet.
    partner.ikanobank.se/web/site_files/docs/IKEA/Handla/Villkor/Villkor_HandlaHemkredit.pdf

• morminmor

Blir nog svårt att få ut pengarna innan helgen

• AvalonC

Köp det dyraste dem har, och lämna tillbaks det direkt och säg att du vill ha kontanter...

• Dang it
    Ida881 skrev 2012-12-14 00:04:58 följande:
    Du kan ta ut 1000 kr i kassan på ikea, annars får du ringa ikanobanken och be om ett högre belopp, ringer du på morgonen kan du ha tur och ha pengarna redan på eftermiddagen. Annars dagen efter.
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 BF 130214
  • Dang it

Sorry, såg nu att tiden redan passerats.

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 BF 130214
Svar på tråden Ikea kort! Ta ut pengar!