• Gentlewoman

Till alla gravida: hur många gånger kissar ni på natten?

Hur ofta kissar ni på natten? Jag måste upp ett par 3-5 ggr per natt och är endast i 6 veckan?! Kommer det vara så hela graviditeten? Berätta kul o höra vad ni andra upplever!

• Svar på tråden Till alla gravida: hur många gånger kissar ni på natten?
  • Elisabeth901

Beror på hur mycket man dricker? :D
    Jag är också i vecka 6. gör inte fler besök på toa för att jag är gravid. (inte än iaf) Men det kanske kommer?? 

• Miss78

Jag är gravid med tvillingar i vecka 30 (29+6) och går inte upp en enda gång på natten. Har kanske hänt 5-6 under hela graviditeten att jag måste gå upp mitt i natten.

• awesomeandamazing

Jag är i v 14 och behöver aldrig gå upp på natten. Däremot vaknar jag ruskigt tidigt om morgonen och behöver rusa på toa.. Efter det är det omöjligt att somna om

• Perpen

Är i v 37 och har inte gått upp särskilt ofta på nätterna. Max 1 gång de nätter jag gått upp och jag kan lätt räkna alla de gångerna på fingrarna så det är nog väldigt olika. 

Dock kan jag vakna och känna mig kissnödig men eftersom jag vet att det mest troligt är bebis som trycker på urinblåsan så brukar jag envist ligga kvar. Lite svårt att somna om men det funkar (det är ändå ännu svårare att somna om om jag stiger upp ur sängen). :)

• Madeleiiiine

Fram till v 25 ungefär sov jag hela nätter, från v25 till kanske v 33 ca 1 gång per natt och 33 fram till nu (v 38) 2-4gånger..

• Mine18

Hej! Blir förvånad att inte fler behöver gå upp på natten :P
    Sist ja va gravid så va ja uppe 3-5 ggr per natt till vecka 13 (sen fick ja ma) och nu idag går ja in i vecka 5 och har redan i två- tre dagar fått gå upp massor av gånger!
    Inatt va ja uppe 3 gånger för att kissa.. Igår kväll drack ja endast 2 klunkar vatten vid säng gående för att slippa detta haha :P

• hannis

Jag är i vecka 28 och kissar en gång/natt. Tidigare i graviditeten kissade jag 2 grr/natt.

• viseversa

Sover hela natten men vaknar alltid en halvtimme unna klockan ska ringa för att jag måste kissa. Irriterande ja men skönt att slippa springa upp hela tiden. Är i v 28 nu.

• metbäcksfru

Vecka 19 nu och har fått springa på kisseriet 2-4 ggr/natt från första början och fram till vecka 17 ungefär. Nu blir det "bara" 1-2 ggr/natt, men det räcker ju till det med när man har svårt att somna om efteråt. *S*

Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
Svar på tråden Till alla gravida: hur många gånger kissar ni på natten?