Träning och små barn!
Hej hur gör ni som vill hinna träna på gym för att träna upp musklerna ni förlorat och har små barn? Tar ni med dom till gymmet eller fixar ni barnvakt? Mitt barn är 3 månader! Eller tränar ni bara hemma?
Hej hur gör ni som vill hinna träna på gym för att träna upp musklerna ni förlorat och har små barn? Tar ni med dom till gymmet eller fixar ni barnvakt? Mitt barn är 3 månader! Eller tränar ni bara hemma?
Jag tränar på Golds och jag får ta med barnen, min minsta har varit med sedan hon var typ 2-3 månader och då när hon var så liten så tränade jag tillsammans med hennes pappa så vi turades om att titta till henne och mata och så och nu när hon äntligen kan vara på dagis så tränar jag ensam :) så träna med barn fungerar bra
Vi har köpt kettlebells och kör hemma, får inte ta med bebis här.
På F&S har man barnpassning vissa tider, andra tider får barnen vara där ändå men under eget ansvar. Är det gym jag kommer att välja när det är dags
På de flesta gym här får man inte ha med sig barn och bebisar. Min man kommer få vara hemma med bebisen så jag kan åka iväg och träna lite snabbt nån gång i veckan när det blir dags för det. Han jobbar skift och är hemma mycket.
Längtar efter att få träna igen.... :)
Första gången gick jag bara massor av långa barnvagnspromenader under det första halvåret. Kroppen var inte tillräckligt läkt för någon egentlig träning.
Denna gången hoppas jag på att kunna ta med mig bebisen till jobbet och träna eftersom vi har gym där.
Pappan är hemma med barnet under tiden? Vi hinner träna på gym 3-4 ggr i veckan båda två utan problem. Man är ju två om att ha barn.
Kat91
Om man ammar och har 45 mins resväg till närmsta gym så funkar ju inte det. Då får man hitta på andra lösningar.
Jag har samma problem som du! Pappa har lämnat oss, jag ammar så kan inte åka utan honom! Tycker det är dåligt av gymmet att Man inte får ta med barnen! Om dom inte stör! Hur ska vi ensamstående annars kunna träna! Och jag behöver de för min rygg!