• Anonym (ledsen pappa)

mamman undanhåller info, tex lussefirandet i förrgår

Jag vill ha några fler dagar i veckan ihop med min dotter men mamman vägrar. Det handlar om 2-3 dagar den veckan jag har henne på en fjortondagars period. Mamman tycker jag ska va föräldraledig om jag ska ha henne extra men på dagen skulle hon få va hos farmor och farfar, två personer hon gillar skarpt. Hon påstår att det inte är bra för henne men det borde ju va lika gott som dagis. ( vi bor inte i samma kommun så jag kan inte ha henne på dagis )

Ska jag behöva gå till tingsrätten och låta dem bestämma för hon vägrar samarbetsavtal...

Jag var inte ens välkommen på lussefirandet på dagis..

Hon kanske är rädd att dottern tycker om mig mer än henne så dottern vill va mer tid här...vad vet jag men nåt konstigt är det...

Det har vart så här i över ett år nu så det tar på en...

kan sägas att det har varit en helt vanlig seperation, alltså inget våld

Behövs det advokat om man går till tingsrätten??

mvh en som försöker va pappa men ej tillåts.. =(

• Svar på tråden mamman undanhåller info, tex lussefirandet i förrgår
  • Anonym

Enklast är väl att ha ett ombud som kan det språket tänker jag. Hur ser vårdnaden ut idag?

• Anonym

Enklast är att du anlitar ett ombud. Har ni gemensam vårdnad?

• Anonym

Du ska absolut kontakta ett ombud och ta det hela vägen. 

• asta66

Ja, nåt måste du göra. Så som mamman agerar så lär du behöva slåss för din dotter.

• Anonym (anna)

Ang barnets luciafirande så är det din egen uppgift att söka information från förskolan. Har du ingen kommunikation med dom? Även om du aldrig är där så kan det ju vara på sin plats att tala med pedagogerna om din dotters vistelse där.

• Anonym
    Anonym (anna) skrev 2012-12-14 16:08:39 följande:
    Ang barnets luciafirande så är det din egen uppgift att söka information från förskolan. Har du ingen kommunikation med dom? Även om du aldrig är där så kan det ju vara på sin plats att tala med pedagogerna om din dotters vistelse där.
    Om pappan inte har del i vårdnaden får förskolan inte informera honom om barnets vistelse och hur det går. Förskolan ska kalla pappan på utvecklingssamtal osv om han har del i vårdnaden.
  • Anonym (ledsen pappa)

vi har delad vårdnad men hon har styrt och ställt ifrån första dan :(

dottern bytte dagis i november och då var jag där och pratade om att dem får informera mig oxå..dem skulle ge ut två infoblad till mamman....jag fick givetvis inget

det värsta är ju att jag frågade mamman i tisdags om dem hade nåt lussefirande, nä sa hon för dottern hade feber så det blev inget. Dagen därpå frågade jag igen om det var igår eller ikväll, då säger hon ikväll och då hann jag inte åka dit med så kort varsel

• Anonym (anna)

Ok. Jag har själv ensamvårdnad. Pappan blir inte kallad på möten, men ringer han förskolan så svarar dom på hans frågor. Han är absolut välkommen på alla typer av firanden osv. Han får nyhetsbrevet bla.

Du kanske kan kolla med din dottersförskola?

• Anonym (anna)

Kan dom inte skicka dig nyhetsbrevet på mejlen? Då behöverdu inte vara beroende av mamman på den punkten.

• Anonym (ledsen pappa)

tänkte jag skulle prata med dem nästa vecka så dem vet hur det ligger till, dem kanske undrar för dem såg ju ändå hur bra relation jag och dottern hade då jag var där..

Svar på tråden mamman undanhåller info, tex lussefirandet i förrgår