Är det ok att ha två jobb?
Om jag blir erbjuden ett jobb som innebär tre dagar i veckan så finns det väl ingenting som hindrar att jag tar ett jobb vid ett annat företag för att komma upp i heltid? Även om det är inom samma bransch?
Om jag blir erbjuden ett jobb som innebär tre dagar i veckan så finns det väl ingenting som hindrar att jag tar ett jobb vid ett annat företag för att komma upp i heltid? Även om det är inom samma bransch?
Olika företag har olika policies gällande detta. Ta upp det med HR-avdelningen.
Tror knappats det är något problem om de inte kan erbjuda dig heltid.
knappast*
Varför skulle det vara fel? Så länge du inte du inte t.ex. jobbar med företagshemligheter eller likande.
Jag har två jobb, dock i olika branscher.
Varför skulle det vara fel? Så länge du inte du inte t.ex. jobbar med företagshemligheter eller likande.
Jag har två jobb, dock i olika branscher.
Det beror på vad som står i ditt kontrakt. På många företag måste du få tillstånd gör att ha en bisyssla.
Jag har två jobb inom liknande branscher (heltid plus konsult). Var mycket noga med att stämma av detta med HR! Olika brancher har olika regler för detta. Nu gick det bra för mig då jag var öppen med att ett ok med konsultjobbbet var ett krav från mig för att ta den fasta tjänsten.
Som sagt. Kolla ditt avtal. :)
jag har 5 jobb i likande brancher så kolla avtalet du har så brukar det nog fixa sig
Om du är offentliganställd är du skyldig att uppge bisyssla. Det är inte detsamma som att du förbjuds att ha en bisyssla. Prata med HR-avdelning på ditt jobb.
Jag har två jobb och det har aldrig varit något problem.