• fridatheresepersson

Ni som blev gravid på första försöket, berätta här! :)

Ni som blev gravid på första försöket, eller första ägglossningen efter ppiller, skriv gärna här och berätta! Glad

• Svar på tråden Ni som blev gravid på första försöket, berätta här! :)
  • lostinspace

Vi bestämde oss för att försöka skaffa barn strax efter jul. Strax efter nyår var det klappat och klart!

Mycket trevlig övningskörningsperiod :P

• Vendelsö

Jag har tre barn. Den första graviditeten kom till trots minipiller. Den andra direkt efter att jag slutat med minipiller. Den tredje direkt efter att jag tagit ut min kopparspiral. Jag var 37 när jag blev gravid senast och förväntade mig inte att det skulle gå så lätt. Nu ska vi inte ha fler barn så jag ska sätta in en spiral igen vid efterkontrollen. Innan dess vågar jag inte ha sex

• fridatheresepersson

hahaha... åh vad kul att ni skriver och förklarar! :)
    Såååå roligt att läsa.... :)

• MollyMilly

Min första graviditet, då hade jag under två år tränat extremt hårt, thaiboxning. Hade ingen mens under nästan ett år. Träffade min nuvarande man o va på smällen efter två månader. Hann inte få mens nångång emellan, utan måste ha blivit gravid då det första ägget släpptes efter den extrema träningsfasen. Med andra barnet hade vi pratat om syskon men inte tagit beslut om när vi skulle börja försöka. Det va en engångs grej utan skydd, endast för att vi inte orkade hämta kondom. Pang, gravid igen! Så det kan gå fort!!

• Klipphäll

Ettan blev till när vi slutade m skydd och tänkte: Blir det så blir det. Tvåan var planerad och blev oxå till vid första försöket

• AlexandraViberg

Min första var P-piller barn och föddes när jag var 17, med andra ord blev hon till bara sådär, enkelt. Andra tog 1 1/2 år och är i mig nu, ana min förvåning att det tog sån tid när första gick så "lätt".

• fridatheresepersson

Åh, det är ju endå " många " som får på första försöket, iallafall vad jag tycker när jag läser. Så roligt tycker jag!
    Jag hoppas även jag får den lyckan att bli på smällen första försöket, har beräknad ägglossning den 20-23 december, men eftersom jag tagit p-piller och slutade precis och haft p-piller mens som slutade idag är jag ju inte så säker på att kroppen kommer igång på en gång men jag hoppas verkligen att det blir på första försöket, längtar så enormt efter en gravid mage nu! Det betyder så mycket att ni skriver och berättar tycker att det är så roligt och läsa, ni gör mig glad och peppar mig!! :D att det finns faktiskt dem som blivit det på första försöket! :) hihi.

• Två döttrar och en son

Testat mycket oväntat positivt ikväll....
    Ätit minipiller i drygt en månad, innan dess avbrutet.
    Måste ha blivit gravid vid den enda gången med avbrutet.....
    Inte planerat alls!!

Är inte direkt ung heller, 32.

Annars blev den första på första, sen gravid med andra på första men mf v 12, sen igen på första men trean tog tid på sig, ca ett år men då var det för jag fått hypotyreos och när jag fick Levaxin blev det igen direkt.

Jag skyller det på honom!          

• Lillis80

Vår första kom till så fort vi slutade skydda oss (Nuvaring). Hann inte ens få en riktig mens. Tvåan som är i magen nu kom till så fort jag slutade helamma. Då försökte vi inte direkt, vi skyddade oss inte bara. Jag hade en mens bara och sen var det klappat och klart igen :) 1 1/2 år kommer det skilja mellan mina :)

• AlexandraViberg

Lyckligt lottade de som lyckas på första! Önskar alla kunde det :)
    Super kul att slippa vänta och oroa sig över kroppen! :)

Svar på tråden Ni som blev gravid på första försöket, berätta här! :)