Hjälp!!
Hjälp! Jag vill lämna min sambo! Jag kommer från norr han söder, vi bodde i norr tills han pluggade klart förra sommaren. Då fick vi även våran son, sambon fick jobb (eller utb 1 år) i hans hemkommun och jag fick lämna allt och flytta 100mil. Sa att när han var klar flyttar vi upp då jag inte trivs här. Han blev klar i aug men kunde inte flytta då han fick fast. Gav han till nästa sommar då jag verkligen vill hem! Mår jätte dåligt här nere och gråter varje dag när sonen sover.. Blev gravid igen (fast de inte skulle gå) och ska ha i april. Vi bråkar jämt och sambon ha sagt att han kommer aldrig flytta upp igen! Jag få panik! Sonen är extremt mammig och endas jag som varit hemma med han. Under sambons utb var han borta 6-18 varje dag (alltså när sonen var vaken) och borta några dagar ibland hela veckor, även en hel månad.. Jag kunde inte ens bada utan min son, han fick ligga i babysittern och titta på. Han blev alltså hysterisk så fort pappan tog han. Nu går de lite bättre men ändå jag som måste lägga han varje dag och ser han att jag gå bli han galen. När han har varit borta längre svängar var vi hemma i norr, vi har de jätte bra där och han är omringad av barn och inte alls lika mammig. Jag fick tom fara ut med mina syskon och äta medans mamma var barnvakt och han härjade med mina minsta syskon (yngsta är 3) Sambon jobbade även som en tok i okt och lät oss åka upp i 4veckor! Vi har de så bra där och vårat liv skulle bli så mycke bättre än här! Här är vi ensamma, känner mig fången i mitt hus! Min pappa har haft/fått tillbaka nån cancer i axeln som nu blivit värre, min mamma har fått cancer i livmodern och dom vet inte om det spridit sig, ska iaf opereras. Jag bara måste hem, vara nära min familj och finnas där för mina små syskon! Men min sambo vägrar, jag få inte åka med min son! Han påstår att sonen nu kan vara på dagis (har ingen plats och ansökningstiden är 4månader) och han har mer pengar alltså kommer han få vårdnaden. Så jag kan lika gärna dra på en gång.. Men jag vägrar utan stid så hur gör man?!