Orchidea skrev 2013-01-08 20:04:09 följande:
Vi träffades via nätet och var tillsammans ett kort tag, men ödet ville annorlunda. Han gick tillbaka till sitt ex för barnens skull. Det känns dock fortfarande som om det vi hade var väldigt unikt även om det har gått många år sedan dess. Jag vet att det känns likadant för honom. Utseendemässigt har vi många likheter och delar många värderingar men det som känns mest är en blandning mellan attraktion, kärlek och respekt.
Ts, hur vet du att du träffat en karmisk själsfrände?
Jag måste vända på begreppet - jag menar karmisk relation.
Min karmiska relation var en kille som jag kände en stark attraktion till - han såg bra ut, men det var inte det jag föll för primärt. Jag blev bara pladaskt kär i honom när jag såg honom och ville träffa honom hela tiden och hela han gjorde hela mitt inre att dansa, han gjorde mig glad och livet fick för första gången en riktig mening.
Men, det som skiljer en själsfränderelation från en karmisk relation är att känslan inte är bestående och olikheter och konflikter uppdagas. Efter ett tag blir man förvirrad och frågar sig varför känslan inte finns kvar, varför det inte känns lika viktigt att personen är kvar i ens liv, man ser mer olikheter än likheter och man går från eufori till att vara neutral är minst sagt konstigt, tycker man.
Efter år av stilla undran så hittade jag svaret - vi var inte själsfränder, men det var bestämt att vi skulle träffas för att lära sig något av varandra och sedan skiljas åt. Det förklarande en hel del, då jag har lärt mig otroligt mycket av honom och han är fortfarande en person jag tycker mycket om, men vi kommer inte träffas igen, vilket jag känner är rätt. Jag ser tillbaka på det vi hade med tacksamhet och gav mig en fingervisning om hur jag ska fortsätta leva mitt liv.