• lina822

mindre mage med nr 2 = mindre bebis?

Jag menar inte själva sf måtten utan bara utseende på magen. Jämförde bilder och såg att min mage ser mindre ut nu än med min första flicka. Min BM uppskattade ungefär samma vikt . Men hur var det för er? Finns det någon som fick större bebis trots mindre mage?

• Svar på tråden mindre mage med nr 2 = mindre bebis?
  • AnnelieW78

Jag hade också mindre mage med andra barnet, men bebisarna var nog lika stora ändå . Gick över 10-11 dagar med första och fick andra 6 dagar före bf så det är svårt att säga, men hade båda kommit på bf-dagen hade de nog vägt lika mycket ungefär, trots mindre mage med andra. Kanske mer fostervatten första gången eller nåt?

• lina822

Kan vara allt möjligt ju. Magen kom snabbare nu med nr 2. Men nu på slutet så ser den mindre ut. Dessutom jag tycker att den växer inte de sista veckor...

• Edvina

Min mage var mindre andra gången. Viktskillnaden på barnen var väl inte jättestor. 4370g mot 4160g. Jag tror det mer berodde på att de låg olika inne i magen.

• Han och hon plus 2

Tvåan vägde 540g mindre än ettan (ettan född 38+6, tvåan 39+6). Jag tyckte absolut att magen var mindre andra gången.

Svar på tråden mindre mage med nr 2 = mindre bebis?