• monnys

Sett fel kön på ultraljud?

Hej! Var på rul igår och är i v.16. Frågade om könet och fick veta att barmorskan trodde att det var en pojke till 95%. Sen sa hon att det är lite osäkert och för att veta säkert skulle man behöva ta prov på könscellerna.
    Men om det är 95% kan det väl inte visa fel,eller?

Kan man se fel i vecka 16 om man tror det är en pojke?

Tacksam för svar 

• Svar på tråden Sett fel kön på ultraljud?
  • Nyfiken gul

95% är  95%  - en felmarginal med 5% helt enkelt... 

och ja man kan aldrig vara helt säker.

Min kompis fick veta att dom väntade en liten HARRY

Men vid förlossningen kom det ut en ENGLA

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • milli79

Såg du något själv då? 1a (gjorde RUL i v16 då eftersom vi trodde det var v18) såg vi själva tydligt att det var en pojk och hon som gjorde RUL sa det oxå.

Sen med barn nr 2 såg vi att det var en tjej (fast det var vi ju inte lika säkra på).

Väntar nu nr3 och trodde på en tjej till men den lille visade tydligt upp en snopp... så vi har själva kunnat se det. 

• Momtobee01

Hej Jag var på RUL i Onsdags v. 19+ 4 barnet såg ut att ha det bra vi frågade om könet, BM sa jaha jag har inte tittat efter det jag visste inte att ni var intresserade efter många tittar med svar benen är i vägen, nu är knäna i vägen nu är navelsträngen i vägen så sa hon jag tittar efter en sista gång. Efter sista gången sa hon "det kan vara en flicka" men köp inga flick kläder än för det kan vara en pojke också...

kan tilläga att det är första barnet, vad ska jag tro efter detta känns som att jag redan bestämt mig att det är en flicka efter rul fast jag stenhårt trodde på pojk innan. bifogar bild för kunniga dock ingen könsbild då vi inte fick någon..   
Svar på tråden Sett fel kön på ultraljud?