• isis bianco

tappat aptiten efter förlossningen?

Snabb sökning på google sa att det är ganska vanligt. Men vad kan man göra åt det? Är stressad som det är över att amningen inte funkar ordentligt och så vet man att det bär viktigt med extra näring nu... Ytterliggare stress. Ond cirkel liksom. Tips på hur man kan göra, vad äta, och när går det över?

• Svar på tråden tappat aptiten efter förlossningen?
  • Flickan och kråkan

Mjölken sinar inte för att du inte äter massor, däremot är det viktigt att dricka ordentligt. Hur gammal är liten? På vilket sätt fungerar inte amningen?

• mp90

Jag äter som en fågel! Dagarna efter förlossningen åt jag ingenting o va inte hungrig ! Nu 5 veckor efter äter jag mindre än hälften va ja brukar göra! Har överflöd med mjölk så de verkar funka ändå :p

• isis bianco

Hon är idag 9 dagar! Hon var väldigt tagen efter förlossning och fick fel sugteknik från början. Det gjorde att jag fick blödande sår och mjölken avtog pga smärta från min sida. Fick enbart pumpa måndag till torsdag, och sen igår har hon börjat amma igen, med rätt teknik! Dock är mjölkproduktionen inte så stor. Hoppas på att det ska lösa sig ju mer hon suger... Så dricka är viktigast?

• mp90

Ja! Vätska!

De kommer regleras efter hur mkt hon suger så ammaså mkt som möjligt :)

• hojnas

Amma mycket och drick massor!

Jag själv var tvungen att äta för att få bra produktion, de dagarna jag åt dåligt så hade jag en mindre glad bebis så det var bara att äta även om jag inte var så sugen. Men inge stora portioner behövdes utan bara jag åt med jämna mellanrum så var det lugnt.

Drick nyponsoppa och ha mycket pålägg och grönsaker hemma så kan du äta mackor, jag har lättare att äta kall mat när jag inte är så sugen men behöver få i mig någonting.

Svar på tråden tappat aptiten efter förlossningen?