roliga historier
Här är en tråd för våra roliga historier. Sanna eller påhittade.
Ett gott skratt förlänger livet
.
Här är en tråd för våra roliga historier. Sanna eller påhittade.
Ett gott skratt förlänger livet
.
isbjörnsungen frågar mamma: är jag en isbjörn? mamma svarar: ja det är du. då går ungen vidare till pappa och frågar: pappa, är jag en riktigt isbjörn? pappa svarar stolt: ja du är riktig isbjörn. varför frågar du det? ungen svarar: jag fryser så hemskt....
(jag vet inte vad jag tyckte, men min man tyckte iaf den var rolig
)
(Obs påhittade namn på fröken och dagisavdelning.)
Berättat på dagis:
Att växa och bli större och få byta avdelning är ofta en stor sak när man går på dagis. Iaf på min dotters dagis. Vid ett tillfälle får Fröken Sara får flytta upp från den yngsta avdelningen till nästa avdelning. Då säger ett av barnen: Sara, är du så stor nu att du också får gå på Solrosen?
Skalbaggen, masken och tusenfotingen skulle träffas. Först kom skalbaggen och masken till platsen. Sen började de vänta och vänta på tusenfotingen. Till slut efter en vecka kommer tusenfotingen in. Då frågar masken och skalbaggen vart tusenfotingen varit, varför det tagit så läng tid. Då svarar tusenfotingen: Det stod på skylten vid dörren: torka av fötterna ordentligt.
haha
läste en bra historia i veckans Plusset, "den själviske tre kronorhockeyspelaren snubblade på sin egen klubba och åkte dit för egotrippning
*ler*
Engelsk läsövning:
"The early bird gets the worm, but the late mouse gets the cheese"
Mamma vart bor Gud?
Han bor i himlen.
Kan man åka dit med flygplan?
Nej, det kan man inte.
Då får vi åka dit med ett rymdskepp. (sagt med den självklarhet som bara ett barn kan uppbåda
)