• Wench85

Inflyttningspresent med tråkiga saker till nyblivna husägare! ;)

Vilka tråkiga saker behöver en nybliven husägare?

Min syster flyttade just in i sitt drömhus tillsammans med sin man och vi ska självklart ge en inflyttningspresent. De är intresserade av inredning vilket gör att det känns svårt att ge någon "vanlig" inflyttningspresent. 

Eftersom de just flyttat till ett hus (från lägenhet) funderar vi på att ge ett kit med husprylar som de antagligen inte har och som är ganska tråkiga att köpa. Totalt kanske 500 kronor.

Det enda jag har kommit på är:
    Avloppsrensare
    Vattenslang
    Fågelmat

Har ni några fler tips? Ös på bara! 

• Svar på tråden Inflyttningspresent med tråkiga saker till nyblivna husägare! ;)
  • Momalicious

Beror ju på vad som följde med huset. Lite trädgårdstillbehör? Typ räfsa, lövkorg, snöskyffel och sånt. Inte så dyra grejer nödvändigtvis men ändock sånt man behöver. :)

• Fontana
    Momalicious skrev 2012-12-16 11:48:09 följande:
    Beror ju på vad som följde med huset. Lite trädgårdstillbehör? Typ räfsa, lövkorg, snöskyffel och sånt. Inte så dyra grejer nödvändigtvis men ändock sånt man behöver. :)
    Trädgårdsprylar skulle jag också säga. Det är ju sådant som man inte har när man bor i lägenhet.

Tomte att ställa i trädgården - ska ni nog inte köpa.

Fågelbad, blomkrukor utomhus? Men precis som med tomten så är det kanske sådant de vill välja själva.
  • lindaha

Presentkort på plantagen, bauhaus eller liknande skulle jag bli superglad över.

• MaryArden

Möbeltassar. När vi flyttade till betydlig större gick det åt hur många tassar som helst. Och jag tycker inte att vi köpte så många nya möbler...

• tilj75

Det finns små askar med krokar i olika storlekar, samma med spik och skruv. Verktyg. Elementnycklar.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • hernameispekka

Utesopborste

Saker till fönsterputsning

Disktrasor (köpte de innan också men är sånt som går åt)

Beroende på trädgård, vattenspridare (vet inte vad det kostar?)

• Lilla E

En sopkvast där du skrivit gatuadressen på. Fint att ge bort och en bra att ha grej:)

• Wench85

Vilka bra idéer! 

Brandsläckare tycker jag att alla borde ha hemma, och det finns ju snygga vita designbrandsläckare. Vill de inte ha den kan jag ta den själv! :)

Annars till ett kit:
    Verktyg vågar jag inte köpa, för de är ändå runt 30 och de flesta har ju en del verktyg även om de bor i lägenhet så det är svårt att veta exakt vad som behövs.
    Trädgårdsprylar däremot, där behövs ju allt!  Och det gör kanske inget om det inte är just den rätta modellen av det rätta märket när det kommer till sådana saker. 
    En utesopborste med adressen var ett fantastiskt tips, men jag undrar lite vad de skulle tycka om en som jag gör... Pyssel är inte min starkaste sida... Men det är ju en väldigt bra present som skulle kunna bli "mitt signum" att ge till alla som går och köper hus (för det är många i bekantskapskretsen som är på gång!) 

Tack för alla toppenidéer! 

Svar på tråden Inflyttningspresent med tråkiga saker till nyblivna husägare! ;)