• Anonym (vad händer)

Bli sugen borta men äta hemma

Ni vet det där ordspråket "bli sugen borta men äta hemma"? Jag vet inte hur det skrivs exakt men jag hoppas ni förstår. 

I alla fall är jag lyckligt gift och det finns en fantastiskt attraktiv man på mitt jobb och som jag för tillfället jobbar ganska tätt ihop med. Jag tänkte redan när vi hamnade i samma projekt att vi får se hur det här blir, just på grund av att jag tycker att han är attraktiv. Mycket riktigt börjar det snart pirra när vi pratar, när jag ser honom och när jag tänker på honom. Nu har det gått ett par månader och vi har varit iväg på resor och konferenser tillsammans men jag skulle aldrig drömma om att göra något. Jag har inte ens tänkt tanken på allvar, lekt med tanken har jag men inte varit mentalt otrogen som jag ser det. Jag njuter av att klä mig lite finare på jobbet, prata med honom och ja, enkla saker.

Jag tycker mig ana att det skiner igenom att kollegan har några slags känslor för mig också och det vore enormt smickrande för mitt ego om han sa nåt eller visade nåt mer tydligt, Men samtidigt spelar det ingen roll för det är så bra som det är och jag är rädd att det skulle förstöras om det ställdes på sin spets. 

Kollegan ger mig energi både på jobbet och hemma. Jag har eldigare sex med min man inte för att jag tänker på den andra utan för att jag på nåt sätt kommit i kontakt med nån lite insomnad sida av mig själv.     

Som jag ser det både har jag kakan och äter den men vad säger ni? Har ni varit med om något liknande? Gör jag något fel?

• Svar på tråden Bli sugen borta men äta hemma
  • Fröken reserverad
    Anonym (vad händer) skrev 2012-12-16 15:19:19 följande:
    Ni vet det där ordspråket "bli sugen borta men äta hemma"? Jag vet inte hur det skrivs exakt men jag hoppas ni förstår. 

I alla fall är jag lyckligt gift och det finns en fantastiskt attraktiv man på mitt jobb och som jag för tillfället jobbar ganska tätt ihop med. Jag tänkte redan när vi hamnade i samma projekt att vi får se hur det här blir, just på grund av att jag tycker att han är attraktiv. Mycket riktigt börjar det snart pirra när vi pratar, när jag ser honom och när jag tänker på honom. Nu har det gått ett par månader och vi har varit iväg på resor och konferenser tillsammans men jag skulle aldrig drömma om att göra något. Jag har inte ens tänkt tanken på allvar, lekt med tanken har jag men inte varit mentalt otrogen som jag ser det. Jag njuter av att klä mig lite finare på jobbet, prata med honom och ja, enkla saker.

Jag tycker mig ana att det skiner igenom att kollegan har några slags känslor för mig också och det vore enormt smickrande för mitt ego om han sa nåt eller visade nåt mer tydligt, Men samtidigt spelar det ingen roll för det är så bra som det är och jag är rädd att det skulle förstöras om det ställdes på sin spets. 

Kollegan ger mig energi både på jobbet och hemma. Jag har eldigare sex med min man inte för att jag tänker på den andra utan för att jag på nåt sätt kommit i kontakt med nån lite insomnad sida av mig själv.     

Som jag ser det både har jag kakan och äter den men vad säger ni? Har ni varit med om något liknande? Gör jag något fel?
    Så länge du låter det stanna där så tycker inte jag det känns farligt.  Njut av att ha någon att ge uppskattande blickar bara.
    Går du längre och ni börjar prata om det eller så så är du farligare ute däremot, och dit vill du nog inte komma..så låt det vara där det är. 
  • xXx

Du gör inget fel förutom att du ljuger för dig själv när du säger att du inte är mentalt otrogen

• Anonym

Det där är helt normalt! Njut TS, bara du vet var din gräns går!

• Anonym (vad händer)
    xXx skrev 2012-12-16 16:08:47 följande:
    Du gör inget fel förutom att du ljuger för dig själv när du säger att du inte är mentalt otrogen

Varför tycker du att jag är mentalt otrogen? Jag vill ju inte ens göra något med honom? Att jag klär upp mig fint för att han ska tycka jag är attraktiv är ungefär samma sak som när jag ska träffa en väninna som har bra klädstil. Då tänker jag också på vad jag har på mig.

Och sen undrar jag om inte du tycker det är fel att vara mentalt otrogen? 
  • xXx
    Anonym (vad händer) skrev 2012-12-17 06:55:55 följande:

Varför tycker du att jag är mentalt otrogen? Jag vill ju inte ens göra något med honom? Att jag klär upp mig fint för att han ska tycka jag är attraktiv är ungefär samma sak som när jag ska träffa en väninna som har bra klädstil. Då tänker jag också på vad jag har på mig.

Och sen undrar jag om inte du tycker det är fel att vara mentalt otrogen? 
    Jag fick en fråga av min dåvarande fru för ett antal år sedan, hur jag såg på otrohet och vad som skulle klassas som otrohet. För min del tyckte jag att det skulle vara någon form av fysisk aktivitet för att klassas som otrohet. Hon däremot tyckte att det räckte med mental otrohet för att klassa det som otrohet.

Jag tänkte inte så mycket mer på detta men förstod sen varför hon hade frågat mig. Hon hade under ett drygt år jobbat nära en på jobbet och de hade kommit varandra väldigt nära rent mentalt allt eftersom tiden gick. När vi beslöt oss för att separera så tog det inte många dagar innan jag fick ett samtal från henne att hon inte skulle komma hem för natten. Hon hade då redan avverkat hela förspelet under ett års tid och nu var det bara pang på rödbetan som gällde.

Jag vet inte om det är så generellt att kvinnor ser mer allvarligt på "mental" otrohet än vad vi män gör. Jag har inte ont av sånt. Även om det inte gick så bra i mitt fall. 
    Anonym (vad händer) skrev 2012-12-17 06:55:55 följande:

Att jag klär upp mig fint för att han ska tycka jag är attraktiv är ungefär samma sak som när jag ska träffa en väninna som har bra klädstil. Då tänker jag också på vad jag har på mig.
    Men hela din tråd handlar om att bli sugen borta men äta hemma, är det så du ser det när du träffar en väninna också?

Hur vill du definiera mentalt otrogen ts?
    Ni vet det där ordspråket "bli sugen borta men äta hemma"?

en fantastiskt attraktiv man på mitt jobb

Jag tänkte redan när vi hamnade i samma projekt att vi får se hur det här blir, just på grund av att jag tycker att han är attraktiv.

Mycket riktigt börjar det snart pirra när vi pratar, när jag ser honom och när jag tänker på honom.

Jag har inte ens tänkt tanken på allvar, lekt med tanken har jag 

jag är rädd att det skulle förstöras om det ställdes på sin spets. 

Jag har eldigare sex med min man 

Som jag ser det både har jag kakan och äter den 

• xXx

Hur förklarar du detta?

Gör jag något fel?
    Eller att ditt nick är "Vad händer?"

På något sätt så verkar du förstå att något inte är riktigt som det borde. Du kanske känner att om det var din man som var i en liknande situation, så skulle du inte känna dig så bekväm?

Kom ihåg att det enda jag skrev i mitt första inlägg var följande...
    xXx skrev 2012-12-16 16:08:47 följande:

• Fool

Rent spontant kan man väl tycka att flirta och "bli sugen borta" inte är fel , men jag tror inte det är så ofarligt som du vill tro , jag tror känslor är svåra att kontrollera och kan lätt dra iväg och bli något man kanske inte tänkt sig från början. Det är nog inte helt ovanligt att en flirt , blir en förälskelse eller attraktion som sedan blir en otrohet. Vi är ju inte alltid på topp , hur vi uppfattar saker och reagerar beror rätt mycket på dagsformen , både personligt och i relationen, om allt är frid och fröjd hemma så kanske det är lättare att hålla sig på mattan , men om man sedan hamnar i en svacka så kanske vi ser på flirten med andra ögon.

Dessutom tycker jag man borde fråga sig varför man öht har ett behov av att söka bekräftelse utanför förhållandet ? Är det något som inte stämmer i förhållandet ? Har man egna problem med beräftelse ?

Det faktum att du i din TS skriver om att skaffa sig ett "sug" utanför förhållandet för att senare jämföra det med klä upp dig för en väninna låter ju som om du känner att du behöver rättfärdiga det för dig själv , för ärligt talat så klär du väl inte upp dig för en väninnan för att bli upphetsad eller känna dig bekräftad ? Jag tror du själv förstår att den jämförelsen inte håller , en väninnan är ju inte ett potentiellt sexobjekt , inte någon man skulle kunna vara otrogen med , vilket din kollega däremot är, och jag tror oxå att du är ganska medveten om att du är på väg ut på djupt vatten , att du kanske inte har så bra kontroll som du tror dig ha , annars hade du inte haft något behov av att rättfärdiga det för dig själv med dåliga jämförelser.

Du gör som du vill TS (det kommer du antagligen göra ändå) men du borde kanske vara medveten om riskerna , att vi människor är väldigt duktiga på att rättfärdiga mindre bra saker för oss själva och töjer på gränserna , anpassar spelregerna efter vad som passar oss bäst just då , speciellt när allt sker bakom kulisserna och man har fritt spelrum och endast begränsas av sitt eget samvete , samt att du kanske borde fundera över varför du känner att du behöver söka bekräftelse utanför ditt förhållande.

• Trust me

Framröstad till månadens mest mångtydiga rubrik Skål

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • PrimitivMan

Tja, jag tycker väl iof att det är rätt harmlöst att bli lite tänd på att få uppmärksamhet från andra och/eller flirta. Men någonstans på vägen upphör det oskyldiga och det övergår till självbedrägeri där man egentligen vill något mera men inte erkänner det för sig själv.

Frågan du bör ställa dig är vill du inte gå steget längre för att du är rädd att förlora din man eller är det så att du inte vill gå längre för att du hellre vill ha din man. En stor skillnad mellan de två sakerna.

Om din man skulle säga "Det är ok ifall du ligger med honom" (el med vem som helst), skulle du då göra det?

Is sex dirty? Only if it's done right
  • xXx

Du pratar om att bli sugen borta men äta hemma. Det tänket borde få dig att lägga tråden i Hus & Hem / matlagning.

Du pratar om att både äta kakan och ändå ha kvar den. Då borde tråden ligga i Hus & Hem / Bakning.

Du pratar om att klä upp dig och ha bra klädstil. Då borde du lägga tråden i Kropp & Själ / Mode 

Men du lägger din tråd i Sex & Samlevnad / Otrohet 

Hmmmm.... 

Svar på tråden Bli sugen borta men äta hemma