• Aichan

    Ensamstående & studera i Japan?

    Jag hade planer att åka till Japan nästa år och studera språket mm. Men fick nyligen reda på att jag är gravid och har planerat att behålla det. 

    Jag känner att mina planer inte försvinner helt för att studera i Japan. Bara skjuts upp i några år.

    Är det någon som finns här på sidan som bor eller lever i Japan nu med barn? Och som kanske även är ensamstående?

  • Svar på tråden Ensamstående & studera i Japan?
  • Ny dag

    Lite ot kanske men vad säger pappan om det hela eller ska barnet inte ha umgänge? Grattis till det lilla livet iallafall

  • Aichan
    Ny dag skrev 2012-12-16 19:31:59 följande:
    Lite ot kanske men vad säger pappan om det hela eller ska barnet inte ha umgänge? Grattis till det lilla livet iallafall

    Som det ser ut just nu så vill pappan avstå helt och hållet. Så då stoppar det ännu mindre att ut och resa. Med barn på armen då som kanske inte blir så lätt. Men lärorikt för barnet antar jag. =)

    Tackar! Men är inte direkt ur risk zonen än. Men det kommer nog att gå bra allt. =) 
  • Ny dag
    Aichan skrev 2012-12-16 19:34:42 följande:
    Som det ser ut just nu så vill pappan avstå helt och hållet. Så då stoppar det ännu mindre att ut och resa. Med barn på armen då som kanske inte blir så lätt. Men lärorikt för barnet antar jag. =) Tackar! Men är inte direkt ur risk zonen än. Men det kommer nog att gå bra allt. =) 

    Ja men då så ut och upplev världen ihop många åker ju under tiden de tar ut föräldrapeng om man ska tro en del bloggar. Sen kanske barnet inte minns så mycket senare. Bloggar du om din graviditet och sedan er resa så hänger jag gärna med er där och strom du vill. Skicka iadressen gärna i isåfall i inboxen om du inte vill hänga ut den här, har några kompisar i Kina och Vietnam men inte i japan vad jag vet
  • Aichan
    Ny dag skrev 2012-12-16 19:45:50 följande:

    Ja men då så ut och upplev världen ihop många åker ju under tiden de tar ut föräldrapeng om man ska tro en del bloggar. Sen kanske barnet inte minns så mycket senare. Bloggar du om din graviditet och sedan er resa så hänger jag gärna med er där och strom du vill. Skicka iadressen gärna i isåfall i inboxen om du inte vill hänga ut den här, har några kompisar i Kina och Vietnam men inte i japan vad jag vet

    Ja, det kommer nog sen det med kanske, om man hinner med att blogga. =) Tyvärr så har jag ingen blogg just nu.  =)
  • Ny dag

    Okej nu ska jag inte kapa din tråd mer med massa ot, du vet var jag finns om du vill lämna ev bloggadress senare hoppas du mår bra och allt går bra för er

  • Takex

    Jag bor i Japan med barn men är inte ensamstående, dock. Nu har jag iof svarat dig i min gamla tråd men ändå :)


    Shingo ♥ 28/9 2012
Svar på tråden Ensamstående & studera i Japan?