Anonym skrev 2012-12-16 19:49:10 följande:
Så typ två är den lättare varianten av bipolär? Vad underbart att du fick bukt med det!! Måste kännas som att få livet tillbaka. Får du fortfarande depressions episoder eller kan de hålla det under kontroll? Kan du jobba, glädjas åt din vardag osv? Jag har provat cipramil och nu Sertralin då de inte påverkar fostret. Får kraftiga panikattacker och har generellt mycket ångest. Det kan de tyvärr inte göra någonting åt i nuläget då ångest dämpande skadar barnet.. Läkaren säger att jag kommer bli bra men det har han sagt ett tag och min ork börjar verkligen sina. Är verkligen inte en negativ eller ledsen person i vanliga fall utan snarare pigg, glad och sprallig. Detta har dock helt förvunnit med depressionen och nu är allt bara nattsvart
Ja jag kan faktiskt säga att jag är lycklig över mitt liv nu för tiden. Har endast fått milda depressionsskov sedan jag började på medicinen, och de satt bara i en vecka åt gången så det var absolut ingen fara. Kändes mer som en normal låg period som alla kan få.
Vad jobbigt att inte kunna använda sig av något som lindrar. Kan du inte få prova kbt eller någon annan terapi för att få hjälp att hantera ångesten iallafall? Jag vet att det är svårt att ta till sig tröstande ord för i slutändan är man ändå ensam med att bära ångesten. Inga ord kan ändra det, men man kan finna strategier för att hantera det så gott det går iallafall. För mig fungerar musik väldigt bra. Är jag bara deprimerad så kan det hjälpa att lyssna på glad och uppåt-musik t.ex outcast hey-ya. Har jag ångest så vill jag gärna ha lugn musik, tex Chris Isac Wicked games. Det spelar ingen roll vad de sjunger om, men det måste vara väldigt lugn musik som man nästan somnar av. Kanske är det något som kan hjälpa dig?