• Anonym (Hjälp)

Hjärtmuskelinflammation. Kommer jag dö?

Har haft ont i hjärttrakten i några dagar och fick åka in till akuten där de sa att jag kanske hade hjärtmuskelinflammation. Alla blodprover såg bra ut men det syntes något på mitt EKG och jag hade lite högt blodtryck. Fick bara order om att åka hem och vila. Har självklart googlat en massa och insett att man faktiskt kan dö av det här?! Jag är livrädd för att dö :( Någon som har haft hjärtmuskelinflammation som kan lugna mig? Jag vågar knappt röra mig ur sängen nu. Ångesten gör det inte bättre direkt..

• Svar på tråden Hjärtmuskelinflammation. Kommer jag dö?
  • Anonym (Hjälp)

Ingen som vet något om det här? :(

• Anonym

Men hur behandlar man det? Ring din doktor igen och prata om din oro.

• majsis08

en kompis till mig hade det och han blev frisk efter några veckor men vila vila vila !!

• Anonym (Hjälp)

Eftersom jag blev hemskickad utan medicin och att jag bara skulle vila så kanske det inte är en sån allvarlig hjärtmuskelinflammation..? Har inte ont just nu men jag känner mig väldigt yr och lite illamående. Men det har säkert med min rädsla att göra. Det gör det inte bättre precis, men jag vet inte hur jag ska kunna slappna av :(

• majsis08

nej då hade nog läkaren tagit de allvarligare men jag tycker absolut du ska ringa å säga att du vill ha mer info och blir du sämmre tveka inte att åka in..lycka till:)

• Olympia

Eftersom du inte blev inlagd eller ens fick någon medicin så antar jag att det är en väldigt mild hjärtmuskelinflammation.
    Blev du sjukskriven?

• Anonym (Hjälp)
    Olympia skrev 2012-12-17 18:11:54 följande:
    Eftersom du inte blev inlagd eller ens fick någon medicin så antar jag att det är en väldigt mild hjärtmuskelinflammation.

Blev du sjukskriven?

Nej det blev jag inte. Ringde sjukvårdsupplysningen oxå och de sa att det var konstigt att jag inte blev inlagd men att de måste vara ganska ofarligt då om jag fick åka hem. Usch det ju googlingarna som får en att nojja sönder.. Men som jag förstår det så läker det ut av sig självt efter några veckor om man tar det lugnt.
  • Anonym (jul)

Jag har haft hjärtmuskelinflammation, fick set strax efter att yngste sonen föddes,.

Jag hade så fruktansvärt ont, men som alla här säger: vila vila  det går över.  .-(jag fick en burk med antiinflammatorisk medicin utskrivet) . Blev frisk efter ett par -tre veckor--- 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (jul) skrev 2012-12-17 22:27:15 följande:
    Jag har haft hjärtmuskelinflammation, fick set strax efter att yngste sonen föddes,.

Jag hade så fruktansvärt ont, men som alla här säger: vila vila  det går över.  .-(jag fick en burk med antiinflammatorisk medicin utskrivet) . Blev frisk efter ett par -tre veckor--- 

Ja det verkar som att det ofta gör väldigt ont. Jag har mer diffus smärta. Har mest ont när jag ligger ner, rör mig, ändrar ställning och ibland när jag andas djupt. Ibland känns det inte alls. Är glad att det inte känns värre men blir fundersam om det verkligen är hjärtmuskelinflammation..?

Men vad märkligt att jag inte fick någon medicin öht. Har dock tagit några Ipren och jag inbillar mig att det funkar lite.
  • Anonym
    Anonym (Hjälp) skrev 2012-12-17 23:54:13 följande:

Ja det verkar som att det ofta gör väldigt ont. Jag har mer diffus smärta. Har mest ont när jag ligger ner, rör mig, ändrar ställning och ibland när jag andas djupt. Ibland känns det inte alls. Är glad att det inte känns värre men blir fundersam om det verkligen är hjärtmuskelinflammation..?

Men vad märkligt att jag inte fick någon medicin öht. Har dock tagit några Ipren och jag inbillar mig att det funkar lite.
    Ipren är inflammationshämmande så fortsätt med dem.
Svar på tråden Hjärtmuskelinflammation. Kommer jag dö?