• Medina86

    Fler som vill hänga med på ett PLUS 2013?

    Hej alla kämpare där ute.
    Jag och min sambo har 3 missfall bakom oss på 1,5 år nu. det sista MF var nu 13 november -12 som slutade i v 22Gråtersorgen är obeskrivlig, vi förlorade vår ängla dotter i för tidig förlossning. OFATTBART. just nu pågår en utredning. vi får se OM de ger svar på något av det som har hänt? Vi har bestämt att försöka igen och håller i hoppet hårt att vår ängla dotter ska få ett syskon. Vi ska försöka till nyår och början av nästa år. och hoppas på ett Plus och att det går bra denna gången. Är de fler som vill hänga med? berätta gärna era historier.
    KRAMAR  
  • Svar på tråden Fler som vill hänga med på ett PLUS 2013?
  • minaz

    Usch vad tråkigt och jobbig händelse, kan tänka mig när man äntligen plussar så får man missfall mitt i, fy.

    Att få svar varför man får missfall efter vecka 12 är ju inte vanligt men det hnder ju tyvärr, oftast har ju fostret dörr i vecka 11 eller nått sånt då.

    Håller mina tummar för att du snabbt blir gravid igen vilket jag är helt säker på att du blir, ha bara modet och styrkan uppe och tillåt dig sörja.

    Styrke kram.

    Här ser det anorlunda ut.

    Jag och min kille har försökt att få en liten bebis sean 2010 och inget har hänt mer än att jag plussat innan mens och sen har en försenad mens kommit...

    Längre än så har jag tyvärr inte kommit och det är så hjärtskärande och frusterande att jag gråter imellan varven.

    ORÄTTVIST minst sagt.

    Nu har jag iaf tappat hoppet och tar inte längre förgivet att ens kunna få barn.

    Har vi lite tålamod mer än vi haft under dessa åt så kanske vi får beviljat IVF i slutet av Sep-2013...

    Får se vad som händer, året är långt!                        

  • Medina86
    minaz skrev 2012-12-25 04:21:59 följande:
    Usch vad tråkigt och jobbig händelse, kan tänka mig när man äntligen plussar så får man missfall mitt i, fy.

    Att få svar varför man får missfall efter vecka 12 är ju inte vanligt men det hnder ju tyvärr, oftast har ju fostret dörr i vecka 11 eller nått sånt då.

    Håller mina tummar för att du snabbt blir gravid igen vilket jag är helt säker på att du blir, ha bara modet och styrkan uppe och tillåt dig sörja.

    Styrke kram.

    Här ser det anorlunda ut.

    Jag och min kille har försökt att få en liten bebis sean 2010 och inget har hänt mer än att jag plussat innan mens och sen har en försenad mens kommit...

    Längre än så har jag tyvärr inte kommit och det är så hjärtskärande och frusterande att jag gråter imellan varven.

    ORÄTTVIST minst sagt.

    Nu har jag iaf tappat hoppet och tar inte längre förgivet att ens kunna få barn.

    Har vi lite tålamod mer än vi haft under dessa åt så kanske vi får beviljat IVF i slutet av Sep-2013...

    Får se vad som händer, året är långt!                       

     Tack för dom fina orden. jag är rädd för att bli gravid igen och at det ska gå så här igen?
    Ja att ha 3 misslyckade missfall en av dom ett förlorat barn är samma känsla här. kommer man någonsin få ett barn? men längtan efter detta lilla pyret är STORT för oss båda. och mest viktigt att få ett  syskon   till våra ängladotter. jag vill att du håller hårt i hoppet för det kommer bära dig/er fram till ett barn. hur ser de ut för er nu? försöker ni fortfarande? En hoppfull kram
  • Medina86

     MINAZ:Tack för dom fina orden. jag är rädd för att bli gravid igen och at det ska gå så här igen? Ja att ha 3 misslyckade missfall en av dom ett förlorat barn är samma känsla här. kommer man någonsin få ett barn? men längtan efter detta lilla pyret är STORT för oss båda. och mest viktigt att få ett  syskon   till våra ängladotter. jag vill att du håller hårt i hoppet för det kommer bära dig/er fram till ett barn. hur ser de ut för er nu? försöker ni fortfarande? En hoppfull kram

  • che71

    Beklagar missfallen, måste vara hemsk att gå så långt Medina86.Hoppas ni får svar o hjälp till nästa gång.

    minaz- har de hittat något fel på utredningen eller är ni oförklarligt barnlösa?
    Så ni står i kö för IVF nu?

    Jag är 41 år o har inga barn.
    Min sambo o jag har varit ett par i 3 år nu, vi har försökt få barn i 2½ år, med ÄL tester varje månad.

    Det har blivit 4 missfall, det längsta var v 11 o då hade vi sett hjärtat slå på VUL några veckor tidigare.

    Jag har fått Pergotime för att hjälpa ÄL o maxa chansen o det har fungerat så att jag blivit gravid 3 ggr 2012
    första gången Dec 2010 var naturligt men sen tog det 1 år innan jag blev gravid igen.

    Tiden är en stressfaktor, jag har inte så mycket tid kvar, fyller 42 i sommar.
    Missfallsutredningen hittade bara APC resistens, så jag fick ta sprutor med blodförunnande nu sist
    men det hjälpte inte. Annars skyller läkaren bara på åldern...så inget mer att göra.
    Men vi ger inte upp, ett enda guldägg hoppas vi på.

  • Medina86
    che71 skrev 2012-12-26 08:01:35 följande:
    Beklagar missfallen, måste vara hemsk att gå så långt Medina86.Hoppas ni får svar o hjälp till nästa gång.

    minaz- har de hittat något fel på utredningen eller är ni oförklarligt barnlösa?
    Så ni står i kö för IVF nu?

    Jag är 41 år o har inga barn.
    Min sambo o jag har varit ett par i 3 år nu, vi har försökt få barn i 2½ år, med ÄL tester varje månad.

    Det har blivit 4 missfall, det längsta var v 11 o då hade vi sett hjärtat slå på VUL några veckor tidigare.

    Jag har fått Pergotime för att hjälpa ÄL o maxa chansen o det har fungerat så att jag blivit gravid 3 ggr 2012
    första gången Dec 2010 var naturligt men sen tog det 1 år innan jag blev gravid igen.

    Tiden är en stressfaktor, jag har inte så mycket tid kvar, fyller 42 i sommar.
    Missfallsutredningen hittade bara APC resistens, så jag fick ta sprutor med blodförunnande nu sist
    men det hjälpte inte. Annars skyller läkaren bara på åldern...så inget mer att göra.
    Men vi ger inte upp, ett enda guldägg hoppas vi på.

    TACK! ja men precis ge inte upp hoppet. många blir gravida och föder friska barn i den åldern. så ge inte upp. har din sambo barn sen tidigare? KRAM     
  • Medina86

    TACK! ja men precis ge inte upp hoppet. många blir gravida och föder friska barn i den åldern. så ge inte upp. har din sambo barn sen tidigare? KRAM    

  • che71
    Medina86 skrev 2012-12-26 13:55:46 följande:
    TACK! ja men precis ge inte upp hoppet. många blir gravida och föder friska barn i den åldern. så ge inte upp. har din sambo barn sen tidigare? KRAM    
    Nej ingen av oss har barn.
    Ja, vi får peppa varandra här.
    Nu ska jag sova, måste upp o jobba imorgon.
    Så var denna julen slut.
    Godnatt!!
  • Nygren

    Hej.
    Här är det nästan så livet hunnit rinna ur en. Skrikandes

    Jag å min sambo har försökt skaffa barn i 1år och det har tagit sig 3gånger på rad efter första försöket varje gång. Har alltså varit gravid i  12v gånger 3 och sedan mf.
    Vi vill så gärna skaffa barn!!!
    å nu är man så himla skraj för vad som kommer hända nästa gång. 

     Har haft ett uppehåll sedan juli -12 för å få en utredning, men de jädrans idioterna på sjukhuset skrev inte upp oss så vi väntade i 3månader på ingenting å sedan blev vi uppsatta å då visade det sig att vi stod i fel kö till fel sjukhus..
    Ja visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick reda på det i telefonen. fick sedan en tid medans ja var kvar i telefonen..... 2v senare....
    SÅ fan vi väntade i 5mån istället för 2v.! total jävla katasrof!!!!!!!  Gråter

    Men  nu har vi varit å pratat med en doktor på utredningen.. 
    Eftersom det tagit sig på första försöket å vi lyckats 3gånger på 1år så hade det inte så mycket å säga..
    det gjorde en gyn undersökning å allt såg jätte bra ut, fick återkomma 2v senare å lämna en massa blodprover som nu är på labbet på Karolinska.

    Nu hoppas jag att det hittar något nu då så vi kanske kan få lite hjälp på traven för det borde ju vara brist på något eller att blodet inte kommer fram ordentligt,.. 
    Ja inte vet jag..

    Men Jag är gärna med å vill plussa med er andra här inne.. sååå skönt att äntligen kunna berätta detta för någon! Känt som om hela jag har legat under vattenytan å knappt fått någon luft.
    Stor kram till er andra här inne!!
    NU SKA VI KÄMPA!  Hjärta
    kram 

     

  • Medina86
    Nygren skrev 2013-01-07 12:37:37 följande:
    Hej.
    Här är det nästan så livet hunnit rinna ur en. Skrikandes

    Jag å min sambo har försökt skaffa barn i 1år och det har tagit sig 3gånger på rad efter första försöket varje gång. Har alltså varit gravid i  12v gånger 3 och sedan mf.
    Vi vill så gärna skaffa barn!!!
    å nu är man så himla skraj för vad som kommer hända nästa gång. 

     Har haft ett uppehåll sedan juli -12 för å få en utredning, men de jädrans idioterna på sjukhuset skrev inte upp oss så vi väntade i 3månader på ingenting å sedan blev vi uppsatta å då visade det sig att vi stod i fel kö till fel sjukhus..
    Ja visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick reda på det i telefonen. fick sedan en tid medans ja var kvar i telefonen..... 2v senare....
    SÅ fan vi väntade i 5mån istället för 2v.! total jävla katasrof!!!!!!!  Gråter

    Men  nu har vi varit å pratat med en doktor på utredningen.. 
    Eftersom det tagit sig på första försöket å vi lyckats 3gånger på 1år så hade det inte så mycket å säga..
    det gjorde en gyn undersökning å allt såg jätte bra ut, fick återkomma 2v senare å lämna en massa blodprover som nu är på labbet på Karolinska.

    Nu hoppas jag att det hittar något nu då så vi kanske kan få lite hjälp på traven för det borde ju vara brist på något eller att blodet inte kommer fram ordentligt,.. 
    Ja inte vet jag..

    Men Jag är gärna med å vill plussa med er andra här inne.. sååå skönt att äntligen kunna berätta detta för någon! Känt som om hela jag har legat under vattenytan å knappt fått någon luft.
    Stor kram till er andra här inne!!
    NU SKA VI KÄMPA!  Hjärta
    kram 

     
    Välkommen hit snäckan! vad skönt att du ville dela med dig. förstår dig helt. jag håller tummarna för dig. hoppas med på lite hjälp. En stor kram till dig med. JAH! nu ska vi kämpa.!!!!!!! Hjärta
  • che71

    ÄL+7 idag efter Pergotime
    (kur nr 6 på 14 månader) 3 av de har jag blivit gravid på o första fick vi inte försöka pga för många äggblåsor
    (nu kör vi på eget bevåg utan VUL) de andra blev i alla fall 1 foster.
    Så av 4 graviditeter på 2½ år är 3 med hjälp av Pergotime.
    Hoppas så innerligt att det ska bli plus o hålla i sig till bebis!!

  • che71

    Jag är gravid!!
    plussade i helgen så bara v 4+1 idag
    Hoppas så att det ska gå vägen denna gång!!
    5:e gången gillt!!Flört

  • che71

    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    var i vecka 8
    tog Fragminsprutor i 3 veckor helt i onödan
    Gråter

  • Medina86
    che71 skrev 2013-02-14 12:11:56 följande:
    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    var i vecka 8
    tog Fragminsprutor i 3 veckor helt i onödan
    Gråter

    amen va faaaaaaaaaaaaaan Skrikandes bara så? vad kan dom göra då??? 5 missfall Skrikandes
Svar på tråden Fler som vill hänga med på ett PLUS 2013?