• Turkfästmön

Kan man tvätta håret med Honung? Har du testat, vad tyckte du?

Jag har nu läst lite på nätet och sett att några tydligen tvättar håret med Honung, jag blev såklart nyfiken och undrar om det funkar?

Jag ska testa själv under veckan, men först vill jag gärna höra era åsikter kring det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man tvätta håret med Honung? Har du testat, vad tyckte du?
  • Philippa

Har aldrig hört talats om detta..... varför ska man göra det?

• Finast

Javisst kan man det!

Har tvättat mitt hår med honung, bikarbonat och äppelcidervinäger nu i drygt två år och har aldrig haft så blankt och mjukt hår!
    Plus att min hårbotten är jättefin. Ingen mjäl, inget kli, inga sår. Hur skönt som helst! Glad 

• Turkfästmön
    Finast skrev 2012-12-17 14:49:12 följande:
    Javisst kan man det!

Har tvättat mitt hår med honung, bikarbonat och äppelcidervinäger nu i drygt två år och har aldrig haft så blankt och mjukt hår!
    Plus att min hårbotten är jättefin. Ingen mjäl, inget kli, inga sår. Hur skönt som helst! Glad 

Blandar du allt när du tvättar eller hur gör du? Kan du inte skriva en "bruksanvisning" på hur du gör?
  • Crea Diem

Japp. Fungerar utmärkt förutom att håret blir fruktansvärt babylent, mjukt och silkigt och således lite svårt att forma!

• Fru Jönsson83

Nej det vågar jag inte prova i mitt hår Kyss

• CinnamonMai

Ja, har testat. Blir bra. Föredrar dock ägg blandat med honungen varierat med balsammetoden.

• Alisa

Nu har jag provat! Sköljde ur lite dåligt första gången, så jag fick skölja igen. Känns jättebra!
    Använder annars balsam och kommer nog variera mig. Tack för tips!!  

• Looktok

Nej, aldrig testat, men ska nog göra det av nyfikenhet. Inte för att tvätta rent, men ha som inpackning. Så, först tvätta med shampoo, sen värma upp honung i micron, massera in ordentligt, linda in håret i handduk och sitta en timme för att sen skölja ur ordentligt. Säker på att det blir fint, lent och följsamt och glansigt. Honung innehåller ju naturlig antibiotika (?) har ju vissa läkande egenskaper och positivt på alla sätt. Skadar ju inte att testa nån gång. Blir det jättebra resultat, så kommer jag nog göra det till en vana en gång i veckan. Annars äter jag upp det, älskar honung i kvälls teet.

Svar på tråden Kan man tvätta håret med Honung? Har du testat, vad tyckte du?