• TiAmo

Gick inte att göra MKP, nytt försök nästa vecka?

Idag är jag i v.13+0.
    De kunde inte göra moderkaksprovet för att min moderkaka ligger i bakvägg och de vill inte riskera med att försöka sticka flera gånger.
    Så jag skulle tillbaka nästa torsdag. Då är jag i v.14+3.

De ville att moderkakan skulle växa till sig så att de kunde nå den.

Om de inte nådde den idag hur skall de kunna nå den nästa vecka?
    Känner mig så förbaskat besviken idag, för även om jag var livrädd inför provet så skjuts ju allt på..

De kommer även göra en långtidsodling på mig och det tar 4 veckor,

Känner mig så jävla ledsen...tiden tickar på och jag blir ju inte mindre gravid

• Svar på tråden Gick inte att göra MKP, nytt försök nästa vecka?
  • TiAmo

ingen som vill säga något?=(

• Anonym

kan du inte göra fostervattenprov?

• TiAmo
    Anonym skrev 2012-12-17 16:37:24 följande:
    kan du inte göra fostervattenprov?
    jag måste då vara i 15 fulla veckor.jag känner bara panik att tiden tickar iväg...det var ju därför jag valde moderkaksprov för att göra det tidigare, sen blir det såhär plus att jag sen måste vänta 4 veckor på svar...
    jag har gråtit så mycket idag  
  • Anonym
    TiAmo skrev 2012-12-17 16:57:19 följande:
    jag måste då vara i 15 fulla veckor.jag känner bara panik att tiden tickar iväg...det var ju därför jag valde moderkaksprov för att göra det tidigare, sen blir det såhär plus att jag sen måste vänta 4 veckor på svar...
    Varför ens göra ett moderkaksprov?
  • Anonym
    TiAmo skrev 2012-12-17 16:57:19 följande:
    tror du nåt är fel?
  • TiAmo
    Anonym skrev 2012-12-17 16:59:31 följande:
    tror du nåt är fel?
    jag är mest rädd. vi förlorade vårt barn i v35 för några år sedan i en cystsjukdom och vi fick en frisk son efter det barnet. Men när jag blev gravid denna gången så ville jag testa för alla kromosomer så slipper jag oroa mig för det iaf. Jag skulle inte orka om det visade sig sent i graviditeten (som med vår änglason) att något är fel. 

Men jag fattar inte vad de menar att moderkakan måste växa till sig. Jag får panik när tiden tickar iväg

Så pga rädsla gör vi detta. 
  • Anonym
    TiAmo skrev 2012-12-17 17:04:29 följande:
    jag är mest rädd. vi förlorade vårt barn i v35 för några år sedan i en cystsjukdom och vi fick en frisk son efter det barnet. Men när jag blev gravid denna gången så ville jag testa för alla kromosomer så slipper jag oroa mig för det iaf. Jag skulle inte orka om det visade sig sent i graviditeten (som med vår änglason) att något är fel. 

Men jag fattar inte vad de menar att moderkakan måste växa till sig. Jag får panik när tiden tickar iväg

Så pga rädsla gör vi detta. 
    usch, förstår helt klart din rädsla även om jag inte kan förstå din förlust.
    hoppas allt är bra! {#emotions_dlg.flower}

kan du inte ringa och be att de förklarar?
  • Erki

Jag kunde inte göra moderkaksprovet och anledningen de gav var att moderkakan låg så fel att enda sättet att nå den var att sticka genom naveln och det gjorde man tydligen inte så jag fick vänta ytterligare 2 veckor på att kunna göra fostervattenprov istället.
    Dock beräknade dom om mig så jag var bara i v 14+5 och inte 15+0 som var kravet för fvp.
    Så ytterligare väntan på det.
    På detta är att jag är extremt spruträdd och nästan hyperventilerade innan besöken så jag förstår att det är jobbigt när man väl ställt in sig på att få det gjort.

Jag undrar däremot på tiden att det skall ta4 veckor innan svar. Vi tog det utökade svaret och det skulle komma inom 2 veckor?
    Nu är det kanske annorlunda med jul och mycket ledigheter?

Ett stort lycka till och hoppas att det går bättre nästa försök och att det blir ett positivt svar för er när det väl kommer b

Svar på tråden Gick inte att göra MKP, nytt försök nästa vecka?