• zingoalla

Mjölkproteinfritt julgodis

Ska fixa julgodis på fredag och dottern är mjölkallergisk.
    Tänkte jag måste göra nån sort hon tål oxå
    .Antar man kan byta ut mjölkprodukterna mot mjölkfritt, men jag tänkte om ni har några recept på sånt ni vet funkar och som blir gott. inget för hårt bara då dottern bara är tre.  

• Svar på tråden Mjölkproteinfritt julgodis
  • Scratt

Gjorde precis mjölkproteinfria vaniljfudge, recept finns på Ica buffé hemsida. Bara att byta ut

• gravid

Jag har doppat marsipan i mjölkfri choklad.

Smält mjölkchoklad och häll i cornflakes eller rispuffar och häll i små formar.

• zingoalla
    Scratt skrev 2012-12-17 17:37:30 följande:
    Gjorde precis mjölkproteinfria vaniljfudge, recept finns på Ica buffé hemsida. Bara att byta ut

vad bytte du ut till? Jag har svårt för havregrädden men lkanske den e ok i godis?
  • zingoalla
    3bairns skrev 2012-12-17 18:37:48 följande:

Mintkyssar

letar just recept på det men finns ju olika vilket är godast
  • 3bairns

Har tyvärr inget bra recept, jag brukar misslyckas (de blir goda men inte alltid så snygga). Det beror nog inte så mycket på receptet kanske....

• Luna777

Tryffel
    ta 100g mjölkfri choklad
    ca 2/3 oatlygrädde ( den svarta)
    en liten klick mjölkfritt smör
    å nån tsk honung
    glöm inte 1 liten nypa salt
    Smältes rör ihop å låt stelna, rulla till mindre bollar å rulla i kakao, florsocker, hackade nötter, strössel osv..

eller ta smält mjölkfrichoklag å doppa ( med en tandpetare) torkad frukt/ russin låt stelna på bakplåtspapper..
    Min lilla tål inte mjölk så jag bakar till 98% mjölkfritt
    du kan göra knäck

Det viktigaste är att du inte tar den blåa oatlygrädden utan den svarta, den funkar bäst i godis å fika..Solig
    Vill du kan jag skicka lite recept på lite kakor/ å annat gott..

• shine

Knäck gjord på kokosmjölk, socker och sirap. Lika delar av alla. Riktigt gott!

Svar på tråden Mjölkproteinfritt julgodis