• Anonym

Färga från ljust/råttfärgat till brunt... (Bild)

Hej jag har den färgen som bilden visar nedan. Har alltså ljust hår med råttfärgad utväxt (skit fult) vill därför byta till brunt. Men har hört att det kan bli grönt o skit? Någon som vet en bra hårfärg och som kan länka? 

Går alltid till frissa men min frissa hade inte tid innan jul så därför ska jag färga det hemma imorgon eftermiddag. Så snälla hjälp mig!  

• Svar på tråden Färga från ljust/råttfärgat till brunt... (Bild)
  • Anonym
    Fiona M skrev 2012-12-17 19:45:05 följande:
    finns ingen bild.
    Gömde bilden men den kommer här :) 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-17 19:46:26 följande:
    Gömde bilden men den kommer här :) 

Glömde ... *
  • Hallonmumsan

Räd toning och sen en brun färg. Ta någon nyans ljusare brun än du tänkt för det blir ofta mörkare än man tror.

• Anonym
    Hallonmumsan skrev 2012-12-17 19:47:54 följande:
    Räd toning och sen en brun färg. Ta någon nyans ljusare brun än du tänkt för det blir ofta mörkare än man tror.
    Men vadå röd toning? 
  • Hallonmumsan

Röd toning är till för att håret inte ska bli grönt när du lägger i den bruna färgen.

• Anonym
    Hallonmumsan skrev 2012-12-17 19:50:41 följande:
    Du färgar alltså i två omgångar.
    Så jag måste färga det rött först och sen brunt? Räcker det inte med att ta en brun färg med lite rött i? 
  • Kärlek84

Du måste först tona i en röd färg för att sedan tona i brunt. Annars blir håret grönt när du är så ljus nu.

• Hallonmumsan

Jag testade brun med lite röd i och det funkar inte utan det blev grönt. Men köp nån billig toning på typ rusta ÖB eller nåt eftersom nyansen inte är så viktig ändå. Det är värt 50kr extra för att slippa bli grön. Risken finns annars att du måste göra om allt och det kostar skjortan och håret blir bara slitet

• Anonym (amore mio)

eftersom pappa hade svart hår efter sin mor och mamma ljusare krulligt, så blev mitt cendre i barndomen, jag färgar ner mitt hår och passar i det lite mörkare,men fick en släng av lyster av det ljusare av mamma men jag är mörk  jag kan ge råd gällande färg ,jag passar själv inte i ljust hår

ljust cendre kan färga det ljusare till helt vitt. Medan mörk cendre inte kan göra detta

Blonda kan färga det i sin egen blonda ton till alla blonda nyanser även hel ljust.Blonda ska inte gå ner till mörkbrunt, och mörkbruna som jag är nu ska inte gå upp till ljusblond

Du kan fortsätta färga det ljusare , gå inte i rött, ta hellre mellanblond gyllencendre eller sandblond,gå inte till
    mörkbrun mellanbrun röd henna eller mahogny
    Ljusblonda kan gå ner ett steg men inte ta rött

Redan rödhåriga kan ta koppar och henna , kanske  rödbrun men inte mörkbrun inte ljusblond

Slingor kan dom ha som redan har ljusbrunt blont  i sitt hår
    Mörkblonda kan ta brunt mellanbrun  ljusbrun  chokladbrun  mörkblond  hasselnöt
    Svarthåriga kan ta blåsvart  mörkbrun  svart  svart henna  tulpan  
    Ta inte superblond det bleker totalt

• Anonym (amore mio)

tveksamt om du kan gå till brunt överhuvudtaget, du är alldeles för ljus, men en ljus cendre ton kanske 
    ta inte mellanbrun chokladbrun mörkbrun brun hazel röd henna  mahogny  ,ta inte guld
    inga röda nyanser  , gå åt ljus cendre till sand högst en ton mörkare

• Anonym

Hej alla jag har färgat mitt hår nu och det blev mörkblond (brunt). Jag blev jätte nöjd och det blev inte grönt någonstans :) Tack för hjälpen!

Svar på tråden Färga från ljust/råttfärgat till brunt... (Bild)