• Anonym (nån som vet?)

Minskad sexlust av Sertralin?

Äter Sertralin för återkommande depressioner. 50 mg och höjer till 100 mg 10 dgr innan mens pga pms. Fungerar rätt bra. Dock tycker jag att sexlusten försvunnit helt! Är detta en känd biverkning? Finns det nån annan anti-depp som inte ger denna biverkning?

• Svar på tråden Minskad sexlust av Sertralin?
  • Anonym

Jättevanligt biverkning, tyvärr. 

• Anonym (nån som vet?)

Nån som vet om det finns nån liknande medicin som inte har denna biverkning?

Anonym skrev 2012-12-18 13:15:35 följande:
    Jättevanligt biverkning, tyvärr. 

• Ellikapellika

Hur länge har du ätit dem?
    Jag tycker det brukar stabilisera sig efter nåt halvår sedan har min sexlust varit som vanligt.
    Å andra sidan har jag ingen sexlust när jag är deprimerad heller så det går väl på ett ut.

• Anonym (A)

Jag äter 150 nu och har väl inte haft ngn sexlust när man är deppig heller...så för mig är det typ samma men när man väl vill blir det ingen orgasm tyvärr...kopplar väl inte rätt där direkt liksom...

• Anonym (Mirage)

Ja, 100mg dödade sexlusten hos mig som man, allt sex är påfrestande och äckligt. Jag avstår helt nu....

• Anonym

Man, inte alls påverkad efter en månad med 50mg. Tycker det är lustigt att du frågar om det är en känd biverkning. Läs bipacksedeln!

• Anonym (nån som vet?)

Hur reagerar era partners på det? Jag har ingen lust men känner att jag måste ibland för att det inte ska dö helt. Jobbigt känna så. Vill ju vilja! :(

• Anonym (Jonna)

Har ätit andra SSRI och de har tyvärr den biverkningen. Kan verkligen sakna ett riktigt kåtslag och orgasmer. Well well, det är historia nu!

• längtan8402

jag provade sertralin men aldrig mer igen , eftersom min sexlust helt försvann och aldrig kom tillbaka. efter ett halvår gav jag upp och provade venlafaxin, då mådde jag bättre på alla sätt... min ångest försvann också vilket den inte gjorde med sertralin.
    MEN sexlusten fanns inte då heller.... nästan ALLA ssri och snri tar bort sexlusten, jätte vanlig biverikning som man antingen får leva med för att må bra, men jag fick prova att lägga till voxra som är dopamin höjande . då kom den tillbaka. nu tar jag både venlafaxin och voxra för sexlusten... snacka om at jag mår bättre :) och har sexlust :)

Svar på tråden Minskad sexlust av Sertralin?