• miamaria777

Tips på bra barnprogram för 3-4 åringar?

Vad tittar era barn på? Tycker det är svårt att hitta något som är bra och på rätt nivå, och som inte är för läskigt, tex Bambi eller Spöket laban. Eller för busigt tex Lotta på bråkmakargatan och Pippi. Men det måste ändå vara tillräckligt spännande och lite fart i för att vara intressant. Bamse och Nicke Nyfiken funkar men de börjar min 3-åring tröttna på... Tips önskas!

• Svar på tråden Tips på bra barnprogram för 3-4 åringar?
  • Trazzel

Jake och piraterna är favoriten här hemma. Har två femåringar och en 2,5 åring och de är lika fast alla tre.

• miamaria777
    Trazzel skrev 2012-12-17 22:35:52 följande:
    Jake och piraterna är favoriten här hemma. Har två femåringar och en 2,5 åring och de är lika fast alla tre.
    Tack! Den ska vi prova!
  • Camillapunktslut

Dinosaurietåget, rorri, Nicke nyfiken, nästan alla Astrid Lindgren filmer kollas det mest på här hemma. Alfons Åberg och Totte på youtube också

• Betty P

Totte, Alfons och Nicke Nyfiken börjar också bli tjatigt här... Men Mamma Mu och Pettson och Findus vill han gärna se. Han har ibland velat se Thomaståget (Thomas och vännerna) också.

• Liverithe

"Gissa hur mycket jag tycker om dig! " är väldigt söt och lagom för den åldern.

• hannis

Min 3-åring älskar Blixten! Andra favoriter är: Pingu, fåret Shaun, nalle Puh, Dora, Tractor Tom och Lilla röda traktorn.

• vampyria2
    Lena skrev 2012-12-17 22:40:53 följande:
    fem myror är fler n fyra elefanter
    Helt klart, var det programmet jag tänkte rekommendera
    Sonen tittade på det programet i den åldern och han lärde sig läsa som ny blivien fyra åring och jag är helt säker på att det var tack vara det programmet
  • Kinya

Min dotter som fyller 3 år imorgon tycker om det mesta som går på Disney junior men favoriterna är nog:

Musses klubbhus
    Jake och piraterna
    Bikupan
    Doctor McStuffins

• vivianne

Just nu är treåringens favoriter Dora, Porroro och Alvin och gänget-filmerna (har storasyster). Sen gillar hon Piff och Puff men tycker du Lotta och Pippi är för busiga är de nog inte att rekommendera för er

• Redbit

Lilla prinsessan samt Charlie och Lola har varit högt älskade här.

För er som vill hitta något nytt på Youtube rekommenderar jag "Tutitu", en flygande bil som bygger grejer - båda mina (5,5 och 2,5)  tycker det är jättekul att gissa vad det ska bli varje gång! 

• miamaria777

Toppen! Tack för alla tips! Nu har vi lite att testa :)

vivianne skrev 2012-12-20 09:00:16 följande:
    Just nu är treåringens favoriter Dora, Porroro och Alvin och gänget-filmerna (har storasyster). Sen gillar hon Piff och Puff men tycker du Lotta och Pippi är för busiga är de nog inte att rekommendera för er
    Ja, hon tar ju efter!! Gör inte era barn det? Lotta var vi tvungna att helt förbjuda för dottern blev helt omöjlig :). Pippi får hon se ibland men inte för mycket, plus att vi måste påminna henne att pippi bara är på låtsas, och att hon inte har någon mamma och pappa som kan berätta för henne vad man inte får göra. 

Svar på tråden Tips på bra barnprogram för 3-4 åringar?