• Falajänta

Bra "mjuk" kattsand?!

Söker med ljus och lykta efter bra kattsand, helst en "mjukare" variant..
    Någon som vill ge bra tips?! =)

• Svar på tråden Bra "mjuk" kattsand?!
  • Miss Blue

Jag har bytt fram o tillbaka, och letat efter en riktigt bra sand. Nu har jag äntligen hittat den.

Den är helt enkelt superbra och billig.

Finns i våra vanliga livsmedelsaffärer, men håller samma kvalité om inte bättre än de i djuraffären.
  • ForReal

EverClean Glad Även om t ex Pussi Compact från mataffären (blå påse) funkar bra så tycker jag personligen att även den luktar lite. För mig som människa alltså, men då kanske jag är känslig. med EvrerClean luktar det verkligen inget här. Har dock inte provat Cattia så det kan säkert vara värt ett försök Flört

• msmalin

Jag bytte till peewee. Träpellets som blir till spån som katten räffsar ner till lådan under. Jag tycker det är toppen och slipper all sand

• nemo1
    msmalin skrev 2012-12-18 08:11:36 följande:
    Jag bytte till peewee. Träpellets som blir till spån som katten räffsar ner till lådan under. Jag tycker det är toppen och slipper all sand
    Det är ju inte mjukt att gå på. Jag säger också Ever Clean eller Extreme Classic som håller samma klass men dammar inte lika mycket.
  • Miss Blue

Cattia är en ny sand, har använt den i 3 månader cirkus. Den luktar ingenting, bildar riktigt fina klumpar, som inte går sönder. Otroligt dryg och billig.

Den är precis lika bra, om inte bättre än everclean. Om man kan hitta en likvärdig produkt och spara 100-lappar på en månad. Varför inte göra det då?

Dyrt är inte alltid bäst...Flört

• kikkie

Fast ec kostar inte hundralppar per mån om man har en katt

• msmalin

Peewee är inte särskilt hårt att gå på heller. De är liksom rundade.

• Plutteli

ICAs egna med mild doft. Luktar bara lite lätt blommigt när man gör rent, mjuk fin sand som klumpar sig bra och gör det väldigt enkelt att göra rent. DRYGT men inte speciellt dyrt. Verkligen SKITBRA! (hehe)

• Falajänta

Tack snälla för era svar :) !
    Nu har vi lite att testa här hemma!

• Zizzy Zimsson

Everclean. Finns inget bättre...

Svar på tråden Bra "mjuk" kattsand?!