• Winyana

    Inga äggledare kvar...

    ... då jag haft 2 X som slutat med akuta operationer o brustna äggledare. Det senaste var för ett år sedan. Det jag funderar över är hur ni andra barnlösa o utan äggledare gått till väga efteråt? IVF? Och om IVF, hur har det gått för er?


  • Svar på tråden Inga äggledare kvar...
  • Coruscant

    Ja du, finns ju liksom inget "naturligt alternativ" - så IVF eller adoption är ju valet.

    Jag valde IVF, och blev väldigt positivt bemött och uppmuntrad eftersom min make och jag var "kompatibla" med varandra och kunde bli gravid, så var ju vårt enda "problem" att få graviditeten att fästa på rätt ställe - i livmodern.

  • MrsC74

    Nej på 3:e försöket. Hormonsprutor kan man inte slippa. För att kunna plocka ut ägg tar man alltid sprutor.

  • Winyana

    Oki, då vet jag. Hoppas man kommer må skapligt på hormonet, hört många må dåligt, men det är nog olika.

  • Pemberly

    Vi fick en son med hjälp av ivf två år efter utomkvedshavandeskapet. Det lyckades på tredje insättningen av embryo. Vi gjorde först en hormonbehandling och satte in ett embryo som inte tog sig men det blev 4 embryon till som var av så bra kvalitet att de gick att frysa så sedan satte vi in först ett fryst embryo som inte tog sig och sedan ett till som blev vår son. Om man har regelbunden menscykel med egen ägglossning så kan man sätta in de frysta embryona utan hormonbehandling. Det är ju lite jobbigt att gå igenom hormonbehandlingen men det är så värt besväret när man sedan till slut har sitt barn.

Svar på tråden Inga äggledare kvar...