• Indianica

Någon som testat Reima Play Layers kläder, åsikter om knappfunktionen?

Jag har beställt lite vårkläder till barnen redan nu och beställde Play Layers skaljackor och så tillhörande fleece som man kan knäppa fast om det är kallt ute eller så kan man använda jackorna separat, vilket verkar praktiskt, för då kan fleecen användas redan nu under vinterjackan när det är riktigt kallt

Nåja, jag blev ganska skeptisk i övrigt, men ska behålla jackorna för de var fina och kan ju funka bra. Men när barnen provade dem och sedan tog av sig dem så följde ju ärmarna på fleecen med ut ur skaljackan och korvade sig, så det blir ju(?) bökigt att knöla in ärmarna på fleecen i skaljackan varje gång man ska ta på sig jackan igen tänker jag!!? Jag förstår inte varför de inte satt små knappar också nere vid muddarna på skaljackan så man slipper det böket? Funderar på om man själv skulle kunna sy dit en enkel knapplösning vid muddarna så¨fleecen sitter fast i hela jackan, men är usel på att sy så får nog leja bort den i så fall.

Hur har ni andra som har Play Layers gjort med detta lilla "dilemma"?

Svar på tråden Någon som testat Reima Play Layers kläder, åsikter om knappfunktionen?