• Anonym

Lönespecifikationen!! OROLIG

Hej!
    Jag är så himlans nervös över att min lön inte skall komma den 20:de som beräknat, jag har inte fått min lönespec och den brukar alltid komma runt 1 vecka 5 dagar innan.
    och nu har jag inte fått någon!! har försökt att få tag på löneansvarig på jobbet men utan framgång..

Ska jag vara nervös eller kommer den dyka upp ändå det är ju trots allt tidig löneutbetalning nu så här innan jul!!
    eller vad skall jag göra??      

Vad tror ni?? SVARA!  

• Svar på tråden Lönespecifikationen!! OROLIG
  • Gladskit
    MissRumpelstiltskin skrev 2012-12-18 16:20:29 följande:
    Andas människa. Ingen här kan svara på om DU kommer få din lön i tid. Fortsätt att ringa löneansvarig.
    Finns inget vi här kan göra. Där jag jobbar får man dessutom lönespec. först dagen innan utbetalning. Så ring lönekontoret eller avvakta!
  • mrsStatham

Ge mig ditt kontonummer så kan jag se till så att din lön blir utbetald imorgon

Bara två saker är oändliga
  • augustisten

Jag får min 21:a men kan ju inte veta hur din arbetsplats gör. Det är väldigt olika.

• Anonym (konto)

Gå in och titta på ditt konto på internetbanken. Där brukar lönen synas ca. 2 bankdagar innnan utebetalning.

• KaSaM

Kolla vad som står på förra lönespecen, där brukar nästa utbetalningsdatum stå med.

• Eline
    Anonym (konto) skrev 2012-12-18 16:38:58 följande:

Gå in och titta på ditt konto på internetbanken. Där brukar lönen synas ca. 2 bankdagar innnan utebetalning.

Beroende på vad man har för bank...
  • mrsStatham
    Eline skrev 2012-12-18 16:51:04 följande:
    Beroende på vad man har för bank...
    Och beroende på vad man har för arbetsgivare
    Bara två saker är oändliga
  • Anonym

Löner brukar ha mycket att göra inför årsbokslut, ofta i december.  Då kan t ex bruttolöneavdrag komma, hos oss fixar vi underlag för årsavstämningar och hos oss justerar vi skatten på sista lönen. Därför kan det vara mera än vanligt att göra just i december  Hos oss brukar vi mejla ut lönebeskedet den 24 eller 25 ex, vi kommer att mejla ut det på torsdag då alla löner är klara. 

• Anna Paulita

Du får väl ringa tills du får svar. Men är inte det rimliga att lönen kommer den 21:a?

• Anonym (Varför?)

Har du anledning att oroa dig då? Har det strulat förr, är företaget på väg att gå i konkurs, har ni nyanställd personal på lönekontoret eller VAD är det som gör att du inte vågar lita på att du får din lön i tid?

• Anonym

Min man får ofta lönespec 1 dag EFTER utbet - beror på långsam löneassistent.

• Anonym (=:;)
    Anonym skrev 2012-12-18 19:30:55 följande:
    Min man får ofta lönespec 1 dag EFTER utbet - beror på långsam löneassistent.
    Eller ekonomisk och skickar med B-post

• Jellybeanbaby
    En glad tjej skrev 2012-12-18 16:24:42 följande:
    Jag får ingen lönespec hemskickad men får min lön varje månad ändå =)
    Får du den på mailen? På skrivbordet? Hur får du den? Du ska alltid få en lönespec varje månad där det står hur många semesterdagar du har kvar och annat viktigt.
    Hand in hand is the only way to land ♥
  • En glad tjej

Jellybeanbaby, jag kan logga in i vårt lönesystem och kolla min lönespec där. De har slutat skicka hem lönespecen via post.

• Anonym (Varför?)
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-18 20:14:59 följande:
    Får du den på mailen? På skrivbordet? Hur får du den? Du ska alltid få en lönespec varje månad där det står hur många semesterdagar du har kvar och annat viktigt.

Nu var det inte mig du frågade, men jag jobbar kommunalt och vi får logga in i "mina sidor" i personalsystemet för att kolla på lönespecen. Det var lika när jag jobbade statligt. Vill man ha på papper så får man säga till.
  • Jellybeanbaby
    En glad tjej skrev 2012-12-18 20:55:26 följande:
    Jellybeanbaby, jag kan logga in i vårt lönesystem och kolla min lönespec där. De har slutat skicka hem lönespecen via post.
    Jag får min på mailen numera som en pdf.
    Hand in hand is the only way to land ♥
  • Anonym (=:;)

Jag fick min idag och en glad julbonus på 15 000 kr före skatt

Svar på tråden Lönespecifikationen!! OROLIG