jobbig relation, hur avsluta utan att han tjatar på mig?
Mitt problem lite kortfattat: jag och mitt ex, som jag gjort slut och blivit tillsammans med ett antal gånger, har fastnat i någon sorts kk-relation.
Jag har insett att jag behöver vara singel, till 100 procent, och inte nåt mittemellan. Vill kunna ägna mig helt åt mig själv, mina studier, vänner och familj mm. Vill faktiskt inte dejta någon alls på ett bra tag. Mår inte bra som det är nu.
Problemet är att vi har gått igenom ungefär samma sak många gånger förut. Han vill att vi ska vara tillsammans, och har en tendens att inte acceptera att det är slut utan kommer tjata med sms ända tills jag ger mig (och vi går tillbaka till samma typ av kk-relation...). Om jag förklarar att jag vill sluta träffas på det här sättet så kommer han ringa och sms:a, tycka synd om sig själv, skriva en massa "vi behöver varandra.. kommer alltid älska dig, men nu vet jag att du vill gå vidare och hitta någon annan...." osv osv. Och detta TROTS att vi inte ens är tillsammans i nuläget. Jag orkar inte gå igenom det igen. Hur gör man för att slippa det? Finns det någon genväg? Vill säga det på ett så "milt" sätt som möjligt så att jag kanske, kanske slipper hans tjat...
Som person är jag sådan som har väldigt svårt att bara bryta kontakten med någon som betyder mycket för mig. Hatar att såra andra. Och den här killen och jag känner dessutom varandra ut o in, vi är som bästa vänner.. Men han gör mig galen när han tjatar på mig och inte kan acceptera att jag känner som jag gör. Hur ska man göra? tacksam för tips...