• Anonym (osäke­r)
    Äldre 18 Dec 20:55
    2266 visningar
    1 svar
    1
    2266

    När är det dags att gå vidare?

    Jag och min man har varit tillsammans i 15 år och har en 3-årig dotter tillsammans.Precis som för alla andra har förhållandet gått upp och ned. Tyvärr känns det dock som om vi glidit ifrån varandra allt mer för varje motgång.

    I dagsläget tycker jag om honom - men det är inget mer än så. Jag längtar inte efter honom när vi är ifrån varandra, jag känner ingen närhet när vi är tillsammans, vi har nästan helt slutat att prata med varandra, vi skrattar aldrig tillsammans (men tjafsar istället ofta om småsaker) och jag är inte det minsta attraherad av honom så vårt sexliv är uruselt.

    Samtidigt har vi en lång historia tillsammans (han har bland annat flyttat till Sverige för att få vara med mig),  vi har samma syn på livet, samma värderingar och samma framtidsplaner. Dessutom är han en fantastisk pappa och tanken på att jag bara skulle få träffa vår dotter varannan vecka är näst intill outhärdlig!

    Ska jag stanna eller ska jag gå? (kan tilläggas att vi gått närmare 1 år i familjeterapi eftersom vi båda tycker att förhållandet är, och länge har varit, dåligt men terapin har tyvärr inte haft någon större effekt).

  • Svar på tråden När är det dags att gå vidare?
  • Äldre 23 Dec 08:59
    #1

    Hej!

    Det är ju kärlek som håller ihop förhållanden nuförtiden. Du beskriver att allt det är borta. Det blir väldigt tomt i er relation, ingen kontakt, inga skratt, ingen närhet, ingen attraktion. Ert förhållande verkar vara på väg att ta slut. Det är alltid smärtsamt att tänka tanken och att sedan agera för en separation. Ni har gått i samtal länge utan att det gett positiva resultat. Om du stannar kvar får du nog acceptera läget som det är. Det ger en trygghet men du blir inte lycklig. Efter en separation kommer alltid nya möjlligheter. Såren läker efter en tid och därefter kommer den nya situationen att bli det som är det normala.

    Hälsningar

    Gerd  

Svar på tråden När är det dags att gå vidare?