• FabulousMom

Snabb första förlossning, hur blev andra?

Skulle vilja höra om hur andra förlossningen blev för er som haft en snabb första förlossning.

Min första förlossning tog knappt 5 timmar från att jag kom in, det räknades som snabbt då. Jag var 4 cm öppen när jag kom in. Nu inför andra är jag inställd på att det kommer gå snabbare, men min BM säger att det inte behöver bli så. Men visst brukar andra gången gå snabbare än första?

Jag hoppas på ett snabbt förlopp, är inte ens rädd för att föda hemma, men tycker det vore instressant att höra hur det blev för er andra. 

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Svar på tråden Snabb första förlossning, hur blev andra?
  • Mabaja

6 tim med första barnet ( startade med vattenavgång) och 5 tim med andra (vattnet gick först 3 min innan hon föddes)

• Maryam88

Första blev jag igångsatt. Va inte öppen och tappen va 3 cm. Tog 2,5 timmar från första värken. Andra starta av sig själv och tog 3 timmar från första värken.

• FabulousMom

Var förloppet detsamma, kändes det mer intensivt/jobbigt andra gången eller lättare eftersom man visste vad som hände?

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Mabaja

Mycket lättare, mindre tjafs med fl om att vi ville komma in, mer avslappnat!

• Mabaja

Var inne på fl 2-2.5 tim båda gångerna.

• Whitetrash86
    FabulousMom skrev 2012-12-18 22:57:17 följande:
    Var förloppet detsamma, kändes det mer intensivt/jobbigt andra gången eller lättare eftersom man visste vad som hände?
    för mig var andra gången lättare eftersom dom första 4 1/2 timmarna bara innehöll vad jag kalla pissvärkar =) samt så visste jag vad som väntade så jag var betydligt mycket lugnare.
  • Chocolat 80

Hej!

Min första förlossning tog allt som allt 7½ timme, startade 4 veckor tidigt med vattenavgång, dottern kom 4 timmar efter att jag kom in.

Sonen däremot tog mycket längre tid, vattnet började sippra hemmavid (3 veckor tidigt), åkte in efter ett par timmar då det konstaterades värkar och jag och han är ute ett dygn efter fick stanna, kom dock inte igång själv utan fick sättas igång, då tog det ca 5-6 timmar.

Summa summarun:

Första, 7½ h, latensfas och allt
    Andra, lite mer än 1 dyng, latensfas och allt

• Chocolat 80

Kan tillägga att för mig var första förlossningen drömmen och andra mardrömmen.Den första avslutades med sugklocka, den andra vägrade sonen rotera huvudet som de ska så han föddes som stjärntittare, vilket tydligen ska vara lite mer jobbigt..

• burnisen

Första tog 6 timmar från första känningen, andra tog 3 timmar från vattenavgång (värkar i ca 2h) och tredje tog 2 1/2 från första känning.

Nr 2 var jobbigast eftersom jag hade en massa urin som stod ivägen och jag kunde därför inte krysta ut honom. Annars hade det tagit kortare tid antar jag.

Härligt ts att du tar det med ro, finns inte mkt att göra än att åka in så fort man märker något :)

Lycka till!!

Svar på tråden Snabb första förlossning, hur blev andra?