• Anonym

EFTERLYSNING! Ni som börjat om snusa under amning! FORT!!!!

Jag pratade med en kvinna från amningshjälpen idag. 
    Jag har ett barn på 8 månader och jag mår verkligen dåligt av amningen nu på senaste tiden efter att ha försökt sluta gång på gång på gång men det går inte. Hon vägrar ALLT annat än MIG. (napp och flaska dvs). Ammar oftast på kvällen/natten och någon enstaka gång på dagen. 
    Jag har varit så nära att ta en snus och då sa hjälpmamman att hon tyckte att jag gott kunde ta en snus, jag ska ju ändå sluta amma snart och en glad mamma är en bra mamma. Hon sa att jag kan amma bara när det känns rätt för både mig och lillan. Då får vi båda vad vi vill ha. Känns ju lite fel, men jag vill så gärna. Ska försöka hålla upp, har ju klarat mig så här långt.

Men ni som varit svaga för snusets dragningskraft, hur har era barn blivit efter att ni ammat och börjat om med snus? Snälla hjälp! Kommer hon bli hyper? Hur kommer hon reagera?  

• Svar på tråden EFTERLYSNING! Ni som börjat om snusa under amning! FORT!!!!
  • MissRumpelstiltskin

Man brukar säga att nikotinet efter en snus är borta i kroppen efter 8-9 timmar. Om du bara ammar någon gång på dagen kanske det hinner gå dem timmarna innan du ska amma igen?

• A82

Har du testat Onico. Den funkade jättebra för mej när jag skulle sluta. Finns inget nikotin i den.

• Anonym (Belle)

Jag snusade och ammade samtidigt, och min barn va hur lugn och snäll som helst, och va Inge problem att sluta heller, dom rekommenderar ju till och med att hellre snusa och amma än att ge ersättning! Tror inte ditt barn kommer få någon nikotin chock och bli hyper, du kommer nog inte ens märka någon skillnad alls! Dom sa ju till och med att du kunde ta en snus!

• MrsC74

Hellre snusa och amma än ge ersättning ??? Vad har du fått den från ?

• Anonym (Belle)
    MrsC74 skrev 2012-12-19 08:07:51 följande:
    Hellre snusa och amma än ge ersättning ??? Vad har du fått den från ?

Från amningshjälpens hemsida. Vad har du fått de ifrån att de inte är de?
  • MrsC74

Du skojar va ? Hellre nikotin till bebis än ersättning ? Förklara på vilket sätt det är bättre !

• MrsC74

Jag sitter här med 2 BM som bara skakar på huvudet är rådet att heller snusa och amma än ge ersättning. Ja ja. Folk gör som de vill.

• Anonym (Belle)

De positiva med amningen överväger de negativa med nikotinet.

• Anonym (Belle)

Ja då får du be dom ändra på vårdguidens och amningshjälpens hemsidor! (Som jag hittat de på hittats) för att ge falska råd är ju Inge bra! :P

Svar på tråden EFTERLYSNING! Ni som börjat om snusa under amning! FORT!!!!