• benenikors2

Hur länge anser ni att en stund är?

Som rubriken säger, hur länge anser ni att en stund är? 

Det är nämligen så att jag och min pojkvän har helt olika syn på den punkten..

Jag anser att en stund är ca 30 minuter, medan han anser att det är mellan 2-3 timmar. 

Han sa för någon dag sen att han skulle spela en stund och 2,5 timme senare har han spelat klart..

Så jag vill höra vad ni tycker :)  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge anser ni att en stund är?
  • Pissenisse

Hur jag skulle tolka det beror ju på när och hur det sägs tex "jag drar till jobbet om en stund" ser jag som max 30 min men "jag går över till en vän en stund" skulle kunna vara flera timmar..
    Du får nog be honom vara lite mer specifik nästa gång du väntar på att han skall spela klart=)

• Whitetrash86

Som tidigare skrev så beror det på vad det handlar om. Men när det kommer till spel så vill jag säga 1 timme eller 2 iaf.

Men i vanliga fall så är det 30min. Fast vi använder oss mer av "ett tag"

• Lindsey Egot the only one

En stund för mig är den akademiska kvarten.

• MammaTillV

Det är ca en kvart enl mig men det fanns ju inte med som alternativ så jag röstade på 30min även fast det är 2 stunder haha

• benenikors2

Jo, det är klart det beror kanske på i vilket sammanhang..
    Jag anser att säger man att jag ska spela en stund innebär det ca 30 minuter, menar man 1-2 timmar kan man ju säga; jag ska spela ett tag, det är ju skillnad :) 

• benenikors2
    MammaTillV skrev 2012-12-19 00:19:04 följande:
    Det är ca en kvart enl mig men det fanns ju inte med som alternativ så jag röstade på 30min även fast det är 2 stunder haha
    jaa, kanske skulle haft med en kvart som alternativ med :)
  • Angels

Håller med om att det beror på vad det handlar om. Om sambon ber mig göra något och jag säger "om en stund" då anser jag att jag kan göra det om sisådär 30 min. Ber jag däremot sambon att göra något och han säger om en stund så kan jag lätt stå och studsa om han inte gjort det efter 10 min. Otålig är jag på så sätt.

• benenikors2
    Angels skrev 2012-12-19 00:23:29 följande:
    Håller med om att det beror på vad det handlar om. Om sambon ber mig göra något och jag säger "om en stund" då anser jag att jag kan göra det om sisådär 30 min. Ber jag däremot sambon att göra något och han säger om en stund så kan jag lätt stå och studsa om han inte gjort det efter 10 min. Otålig är jag på så sätt.
    haha, jag känner igen mig där lite faktiskt :D 
  • Regnig måndag

Hur långt är ett snöre?

En stund är lite längre än ett straxt men kortare än ett tag, fast bara måttligt längre än ett snart.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Hur länge anser ni att en stund är?