• Anonym

Stulna saker - Trygg Hansa hemförsäkring

Tänkte kolla om det finns någon kunnig.
    Mannen är utomlands och jobbar och blev bestulen på sitt bankkort och vår bärbara dator i lastbilen inatt. Ingen försäkring på den.
    Men så kom jag på att vi har ju hemförsäkring genom trygghansa... Täcker den något?

• Svar på tråden Stulna saker - Trygg Hansa hemförsäkring
  • Anonym

Beror ju vad som ingår i den hemförsäkringen, ring o kolla sen spärra bankkortet..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-19 10:38:31 följande:
    Beror ju vad som ingår i den hemförsäkringen, ring o kolla sen spärra bankkortet..
    kortet är spärrat.
    vi har något tillägg HemPlus  Ersätter sådant som den vanliga hemförsäkringen inte ersätter, till exempel fickstöld eller om du själv råkar förstöra något i ditt hem. En så kallad allrisk- eller drulleförsäkring.

Ersätter flyttsaker vid bostadsbyte och andra tillfälliga transporter.
  • Anonym

Låg han och sov i lastbilen när det hände?

• pellepelle
    Anonym skrev 2012-12-19 10:57:05 följande:
    kortet är spärrat.
    vi har något tillägg HemPlus  Ersätter sådant som den vanliga hemförsäkringen inte ersätter, till exempel fickstöld eller om du själv råkar förstöra något i ditt hem. En så kallad allrisk- eller drulleförsäkring.

Ersätter flyttsaker vid bostadsbyte och andra tillfälliga transporter.
    Det är väl bara att ringa och fråga? Lär ju få snabbare svar så än att fråga här...
  • Anonym

Jag jobbar på Trygg-Hansa och det enda jag kan säga åt dig är att ringa direkt till skadeavdelningen och fråga. Det är jättesvårt att säga att en försäkring täcker si och så rent generellt utöver vad som står i försäkringsbreven.

Min första tanke är dock att han bör ha en företagsförsäkring som täcker sådant? Det borde inte gå via hemförsäkringen utan snarare ex tjänsteresa via en företagsförsäkring. Bara en tanke!

• Anonym

Hemförsäkringen täckte så vi fick en HELT ny dator för ca 8000 kr. Självrisken då 1500 kr.

Anonym skrev 2012-12-19 11:00:58 följande:
    Låg han och sov i lastbilen när det hände?
    Ja dom blev troligen gasade. Dom hade ställt sin klocka på 06 men vaknaden 8,30. Och då var allt borta. telefoner, dator, pengar. Och konto kort
  • pellepelle
    Anonym skrev 2013-01-15 10:46:41 följande:
    Hemförsäkringen täckte så vi fick en HELT ny dator för ca 8000 kr. Självrisken då 1500 kr.

Ja dom blev troligen gasade. Dom hade ställt sin klocka på 06 men vaknaden 8,30. Och då var allt borta. telefoner, dator, pengar. Och konto kort
    Eller så stals det hela före 06 då jag antar att klockan de ställt var stulen så det var svårt att vakna av den ;)
  • Anonym
    pellepelle skrev 2013-01-24 12:05:44 följande:
    Eller så stals det hela före 06 då jag antar att klockan de ställt var stulen så det var svårt att vakna av den ;)
    nej telefonen dom hade ställt larmet på var inte stulen. den hade personen i sängen.
  • BTD

Kolla med företaget han jobbar på, alla seriösa företag har reseförsäkringar som täcker stöld mm

Svar på tråden Stulna saker - Trygg Hansa hemförsäkring