Är detta BARA spänningshuvudvärk?
För cirka en vecka sedan började jag få huvudvärk ungefär 3 timmar om dagen som successivt smög sig på. Detta var inget märkvärdigt då jag får huvudvärk ibland och med tanke på att det gick över som det skulle.
För fyra dagar sedan märkte jag att min huvudvärk började eskalera. Det satt sig i tinningarna och pannan och började trycka. Kollade symtom på spänningshuvudvärk och det stämde mycket bra in. Dessvärre märkte jag även att min syn påverkades, såg lite suddigt, blev yr i samband med hög huvudvärk och jag kunde inte längre somna om nätterna som jag skulle på grund av så stort tryck på tinningar, panna och ögon. Jag föredrog att titta än att blunda, så jobbigt var det att slappna av. Jag har aldrig samma tryck på dagtid som kvällstid men trycket försvinner aldrig. Denna huvudvärk och tryck vaknade jag med och somnade till. Den vägrade ge sig och alvedon vägrade hjälpa.
Igår var jag in till vårdcentralen eftersom jag inte kände igen denna sorts huvudvärk sedan innan. Efter neurologisk undersökning såg allt bra ut men läkaren skickade mig ändå vidare till akutmottagningen för röntgen i uteslutande syfte.
Väl inne på akuten tog de blodtryck, puls, blodprov etc etc, men ingen röntgen. Väntade säkert 6 timmar för att få reda på att de trodde det var spänningshuvudvärk eftersom proverna och den neurologiska undersökningen såg bra ut och fick hem lite citodon (värktablett med lite morfin).
Igår kväll blev det lika jobbigt igen. Citodonen har inte hjälpt något förutom att den har gjort mig illamående och torr i svalget. Samma tryck över ögon, tinningar och panna och jag inte kunde sova. Efter ett tag märkte jag att jag fick försämrad känsel i hela ansikte, framförallt pannan, men även i kinder och haka. Jag fick nypa mig själv för att känna något.
Idag är trycket inte lika obehagligt, känner av det svagt och med lite ilande smärta som kommer sakta men ytterst lite, men jag känner att känseln inte är helt återställd i ansiktet och även vissa delar av kroppen som bröstet osv.
Jag bara undrar om det är någon som har haft likadant och vad gör ni? Jag är orolig.