• MonkeyLover

Hur långt i förväg kan jag göra cake pops?

Jag hade tänkt göra cake pops till kaffet på julafton men undrar hur långt i förväg jag kan göra dom? Känns inte riktigt som att tiden finns att sitta och pilla med dom på julafton direkt...

• Svar på tråden Hur långt i förväg kan jag göra cake pops?
  • Tjolanta

Då undrar jag... HUR gör du dem? VAD har du i för att göra dem juliga? Nyfiken....

• MonkeyLover

Mjuk pepparkaka och philadephiaost är planen! Tänkte forma dom som julgranar och julgranskulor

• rocknroll

Du kan göra dem idag
    Frys in eller ha i kylen och doppa i choklad på lördag eller söndag.
    Förvara kallt efter det. Mums!!

• Tjolanta

Okej.. Hur mycket av varje ?

• MonkeyLover
    rocknroll skrev 2012-12-19 12:01:58 följande:
    Du kan göra dem idag

Frys in eller ha i kylen och doppa i choklad på lördag eller söndag.

Förvara kallt efter det. Mums!!

Tack!
  • MonkeyLover
    Tjolanta skrev 2012-12-19 12:06:07 följande:
    Okej.. Hur mycket av varje ?

Ca 500 g kaka och 150 g ost, enligt receptet! Men jag har inte testat det innan så jag lämnar inga garantier! :-P
  • Tjolanta
    MonkeyLover skrev 2012-12-19 12:24:04 följande:
    Ca 500 g kaka och 150 g ost, enligt receptet! Men jag har inte testat det innan så jag lämnar inga garantier! :-P
    <3 BF 25 oktober <3

Annars äter jag smeten direkt ur bunken
  • MonkeyLover

[quote=68011848][quote-nick]Tjolanta skrev 2012-12-19 12:26:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Hahaha! Glöm inte att slänga på lite strössel innan du hugger in, såär det ju lite till piffat iaf!

• Tjolanta
    MonkeyLover skrev 2012-12-19 12:34:47 följande:
    [quote=68011848][quote-nick]Tjolanta skrev 2012-12-19 12:26:32 följande:[/quote-nick]

Hahaha! Glöm inte att slänga på lite strössel innan du hugger in, såär det ju lite till piffat iaf!
    <3 BF 25 oktober <3
    [/quote] Absolut! Det måste jag ha
  • Kinya
    rocknroll skrev 2012-12-19 13:10:49 följande:
    Glömde... Popsen måste tina helt (om de är frysta) innan du doppas chokladen.

Varför?

Jag gör nämligen Bountybollar (blandar kokos, smält smör och florsocker) som rullas och fryses in och doppar i chokladen helt frysta. Det går alldeles utmärkt. Varför går det inte med cake pops? Tinar de långsammare eller? Jag kna ju säga att de Bountybollar jag gjorde i freedags fortfarande ser snygga ut och chokladen har inte lbivit grå eller ful på något sätt.
  • rocknroll
    Kinya skrev 2012-12-19 13:15:02 följande:

Varför?

Jag gör nämligen Bountybollar (blandar kokos, smält smör och florsocker) som rullas och fryses in och doppar i chokladen helt frysta. Det går alldeles utmärkt. Varför går det inte med cake pops? Tinar de långsammare eller? Jag kna ju säga att de Bountybollar jag gjorde i freedags fortfarande ser snygga ut och chokladen har inte lbivit grå eller ful på något sätt.
    När de tinar så blir de lite "blöta" och för mig så har chokladen lossnat efter ett tag... De ska juvara lite kalla vid doppet så chokladen stelnar snabbt men om jag har för bråttom med upptining så lossnade chokladen. Kanske bara för mig då

• Tjolanta
    rocknroll skrev 2012-12-19 13:10:49 följande:
    Glömde... Popsen måste tina helt (om de är frysta) innan du doppas chokladen.

Oooh! Härligt! Ska JAG doppas i choklad!? Det bästa på hela receptet
  • Kinya
    rocknroll skrev 2012-12-19 13:41:11 följande:
    När de tinar så blir de lite "blöta" och för mig så har chokladen lossnat efter ett tag... De ska juvara lite kalla vid doppet så chokladen stelnar snabbt men om jag har för bråttom med upptining så lossnade chokladen. Kanske bara för mig då

De är kanske blötare än Bountybollarna då. Jag var bara nyfiken på vad som kunde vara skillnaden.
  • rocknroll
    Tjolanta skrev 2012-12-19 13:43:00 följande:

Oooh! Härligt! Ska JAG doppas i choklad!? Det bästa på hela receptet
    Visst är det bra? Drömmer
  • Tjolanta
    rocknroll skrev 2012-12-19 13:49:38 följande:
    Visst är det bra? 

Lita kladdigt... Men det kan jag nog stå ut med Namnam..
  • Familjen Annorlunda

Vad är detta för gott ni skriver om? :)

Har aldrig hört talas om..

Kan ni inte lägga upp recept och hur man gör? Jag är usel på att baka så skriv ett lätt recept

Svar på tråden Hur långt i förväg kan jag göra cake pops?