• lovely89

starta eget gym, hjälp..

Hej.

Jag har tänkt starta eget gym om kanske 2-3 år då jag är över 25..
    Men har tänkt redan nu gå utbildningar, samla på mig så mycket information som möjligt så jag är redo så mycket som möjligt tills dess.. 

Så hur startar man, vart börjar man, måste man spara ihop en viss summa pengar innan ??
    Ge mig all info :)

• Svar på tråden starta eget gym, hjälp..
  • SoStylish

Klart att du måste ha kapital om du ska öppna upp ett gym. Ett ganska stort sådant också. Antingen om du har pengar själv annars måste du ta banklån och det är inte det enklaste om du inte har någonting du kan använda som säkerhet eller någon som kan gå i borgen för dig.

Du måste ha lokal, alla maskiner och annan träningsutrustning, omklädningsrum med allt vad det innebär, reception, datorer, el, internet, telefon, försäkringar, personal osv osv.

• Emmut

Om du ska starta ett aktiebolag (vilket inte påverkar din privata ekonomi) så måste man ha minst 100 000 att sätta in i företaget, men pengarna kan investeras i ex gymmaskiner osv.

Utbildning så är det bra att ha ex en PT eller GTI-utbildning avklarad.

Lycka till :)

• SoStylish
    Emmut skrev 2012-12-19 15:38:58 följande:
    Om du ska starta ett aktiebolag (vilket inte påverkar din privata ekonomi) så måste man ha minst 100 000 att sätta in i företaget, men pengarna kan investeras i ex gymmaskiner osv.
    Nej, du behöver minst 50.000:-
Svar på tråden starta eget gym, hjälp..