• Anonym

Går jorden under på Fredag??? Mår så dåligt!

Ja riktig dödsångest har jag! Har väl alltid tyckt detta med jordens undergång varit ganska ja, tramsigt! Men denna gång skapar det sån ångest hos mig! Ser mina barn o är så rädd! Är jag larvig????? Hur hanterar man denna rädsla???

Tankar har gått genom huvudet att man kanske skulle ta sitt liv innan detta händer! Ja jag vet jag ska INTE men det var bara en tanke då allt var värst!

Vad tror ni?

• Svar på tråden Går jorden under på Fredag??? Mår så dåligt!
  • ModestyB

Jorden går inte under på Fredag. Ska man se till profetior så vet man egentligen inte ens vilket år det är nu, om vi utgår från år 0 som Jesus födelse, eftersom det inte finns någon säker källa på när Jesus egentligen föddes.

För det andra så finns det saker som är anledning till sann oro (som svält, miljöförstöring, arters utrotande, vattenbrist) och det är självbedrägeri som gör att en isådant fall oroar sig för att jorden ska gå underr på Fredag. Minns du år 2000. Vad hände då? Just det. Ingenting.

• fiori84

alla denna tråd om jordens undergång...snälla folk sluta vara dumma och VAKNA!!

• Anonym

Försök att inte tänka på det..händer det så händer det. Själv tror jag inte på det men man vet ju aldrig.

• Anonym
    ModestyB skrev 2012-12-19 19:13:48 följande:
    Jorden går inte under på Fredag. Ska man se till profetior så vet man egentligen inte ens vilket år det är nu, om vi utgår från år 0 som Jesus födelse, eftersom det inte finns någon säker källa på när Jesus egentligen föddes.

För det andra så finns det saker som är anledning till sann oro (som svält, miljöförstöring, arters utrotande, vattenbrist) och det är självbedrägeri som gör att en isådant fall oroar sig för att jorden ska gå underr på Fredag. Minns du år 2000. Vad hände då? Just det. Ingenting.

Ok ja jag hör ju själv hur jag låter! Men kan inte rå för och vet inte ens varför detta satt sig i huvudet på mig så starkt. Känner mig jätteledsen och jätterädd, löjlig! O ingen lyssnar och kan förstå.
    Jösses jag är 35 år! Lever väldigt stressat o så nu sen två år tillbaka o mår inte alls bra om det kan ha med saken att göra-

Tack för att du svarade!!
  • fläta

Vi ska titta på och förhoppningsvis köpa nytt boende på fredag. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra. 

• Anonym
    fiori84 skrev 2012-12-19 19:15:40 följande:
    alla denna tråd om jordens undergång...snälla folk sluta vara dumma och VAKNA!!

Jag tror inte jag är dum som du säger. Det är bara min rädsla. Inte snällt att kalla någon dum för det?!
  • Anonym (pj)

Nej, det gör den såklart inte. Om du sansar dig och tänker lite logiskt, den där domedagen har ju förutspåtts så många gånger redan från olika håll och det har ju inte stämt.

Men visst, jorden KAN gå under på fredag. Eller så kan den gå under på söndag eller 23 januari eller om 4 år eller om 150 år eller om en miljon år eller.....inte alls. Inget någon kan veta och definitivt inte något det är lönt att tänka på eftersom det inte går att påverka.

Om man ska se det positivt så skulle jag tycka att det var ett mycket bättre sätt att dö på då alla dör samtidigt än att ens närmaste ska dö i en plötslig sjukdom eller olycka eller något annat tragiskt. Går jorden under så dör vi ju alla tillsammans.

• Anonym (lugn)

Fortsätt på samma spår som du har varit inne på tidigare gånger, att det bara är trams. Vet du varför? Dom har nämligen arresterat personer ur en ondskefull sekt som har startat dessa rykten. Jag läste det på text-tvn för två dagar sen tror jag det var. De vill bara sprida rädsla. Var lugn och tänk på att dina barn behöver en lycklig och glad mamma. Vi kan skriva i denna tråden igen på lördag och skratta åt det istället.lägg energin istället på att få en mysig jul med din familj kram!

• Pastell

Ja, du är larvig.

Och skulle jorden gå under så vadå? Då dör alla samtidigt ändå, ingen behöver sakna nån.

• Anonym
    Anonym (lugn) skrev 2012-12-19 19:20:12 följande:
    Fortsätt på samma spår som du har varit inne på tidigare gånger, att det bara är trams. Vet du varför? Dom har nämligen arresterat personer ur en ondskefull sekt som har startat dessa rykten. Jag läste det på text-tvn för två dagar sen tror jag det var. De vill bara sprida rädsla. Var lugn och tänk på att dina barn behöver en lycklig och glad mamma. Vi kan skriva i denna tråden igen på lördag och skratta åt det istället.lägg energin istället på att få en mysig jul med din familj kram!
    Tack!
Svar på tråden Går jorden under på Fredag??? Mår så dåligt!