• Saandrakaarlsson

Tips för att dölja dörröppning utan bygge ???

Hej! Jag behöver verkligen hjälp med att komma på en bra lösning till mitt problem i vårat kök.. Vi har en dörröppning som i princip aldrig används. På väggen där denna öppning är plqcerad skulle jag Vilja ha en lång köksskänk.. Alltså framför öppningen om ni förstår va ja menar?? Så är de någon som har en klok Lösning på hur man kan få till de snyggt från båda hållen ??? Tacksam för hjälpande svar! :) Sandra

• Svar på tråden Tips för att dölja dörröppning utan bygge ???
  • Jespis

Du kan alltså inte ta bort dörren utan vill dölja den? Många hänger vackra tyger som en tavla - det kanske skulle fungera?

• Lijkan

Snyggast blir ju såklart med bygge, men det räcker ju med plywood som du målar på båda sidor. Annars är det väl att hänga upp tyg så det blir som en slags fondvägg, annars kan du göra det till en grej att det just är en öppning där. Smäll upp en köksskänk och häng i dörröppningen kastruller och grejer. 

• Apeiros Sitara

Häng upp ett snyggt tygstycke. Hoppas dessa bilder fungerar nu, det brukar alltid krångla..

• Saandrakaarlsson

Dörren är borttagen.. Så det är ju öppningen jag vill få väck :) Har haft tanken på att sätta tyg.. Men undrar då hur snyggt de är att ställa en lång köksskänk där framför? :/ Tror ja har bollat ganska många idéer fram å tillbaka... Men tillsluta så stannar de upp så de e därför jag vänder mig till er :) hihi

• Looloo97

Men varför sätter du inte tillbaka dörren så du slipper hålet då? Från kökshållet kan du ju sätta upp en lösning med en stor tygtavla eller en skiva med hyllor eller liknande så att dörren inte syns.

Från andra hållen kan du ju ha dörren synlig men låst och utan handtag, kanske göra hela dörren till en kul detalj om du målar den och sätter tavellister med ljushållare och tavlor eller annat. Eller så sätter du upp ett stort tygstycke som fond bara. 

• vivianne

I köket kanske det vore snyggt och praktiskt med en spånskiva målad först med magnet- och sedan svarta tavlan- färg (färgerna har säkert bättre namn men jag hoppas du förstår vad jag menar ändå). Skruva upp över dörrhålet så har du en snygg anslagstavla med skrivmöjlighet. Vill man kosta på sig är det pampigt att rama in den, kanske en svulstig guldram eller budgetalternativ som en trälist som man målar i någon färg man gillar.

I andra rummet hade jag antingen satt för en hög bokhylla eller hängt för ett snyggt tyg.

Svar på tråden Tips för att dölja dörröppning utan bygge ???