• Anonym (orolig)

csn i december. orolig ?!!

Snubblade in på någon tråd där folk skrev att man inte får CSN i december.

Men på min utbetalningsplan som finns bland mina sidor på CSN:S hemsida står det att jag ska få samma belopp i morgon som jag fick i oktober och november (började studera i oktober).

Stämmer inte detta???

• Svar på tråden csn i december. orolig ?!!
  • Philippa

Det är olika för alla... står det att du ska få så kommer du få det!

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-12-20 11:15:50 följande:
    Snubblade in på någon tråd där folk skrev att man inte får CSN i december.

Men på min utbetalningsplan som finns bland mina sidor på CSN:S hemsida står det att jag ska få samma belopp i morgon som jag fick i oktober och november (började studera i oktober).

Stämmer inte detta???
    Ja det gör det, jag får också i december
    Det kanske beror på vad de pluggar för något?
  • deecember

Det beror väl på hur skolan rapporterat in veckorna? En del rapporterar 22 veckor på VT och 18 på HT om man går program t.ex.

• Anonym (orolig)

Tror inte det. Men jag var lite "dum" när jag ansökte. Läser vård- och omsorg och ansökte efter studiemedel från det datum jag börjar utbildningen till det datum jag slutar utbildningen i stället för att ansöka till varje kurs (start och slutdatum) Det innebär att jag får lite mindre pengar cirka 7000:- men jag får det varje månad.

• Anonym

ja står det att du ska få så får du de.
    jag har även för mig att det är skillnad mellan gymnasie nivå å högskolenivå. pågymnasienivå får man inget i dec men det får man påhögskolenivå. men kan ha fel så rätta mig gärna om jag har fel. 

• deecember

Jag läser på universitetet. program.
    Jag får mindre i december eftersom skolan rapporterar in fler veckor på VT än HT.

• Anonym

Tror detta beror på vad/nivå man studerar. Men står det på dina sidor på csn att du får så kommer du att få.

Jag studerar på universitet och får mina pengar imorgon, dock lite mindre än tidigare.
    Men jag vet några som inte fick förra året vid jul, men  de studerade på komvux- gymnasienivå. (uska)

• annis02

Står det att du ska få pengar i din utbetalningsplan, så kommer du att få pengarna :)

Ni som läser på universitet och får mindre pengar nu i december, vart läser ni? Jag går på Örebro Universitet och får 78 kronor mer nu i december än tidigare. Konstigt att det är olika.

• Anonym (orolig)

Tack för era svar. När brukar ni se på ert bank konto att pengarna är påväg in? (om ni kan se det på era banker, jag har Nordea)

• annis02

Jag har i och för sig Swedbank, men idag ser jag att CSN kommer imorgon. Så en dag innan :)

• Anonym

Jag får imorgon också. inte så mycket men det är en annan femma.

Svar på tråden csn i december. orolig ?!!